Leżący cykliści, cykliści w bąbelkowej folii i cykliści na ryzykownie poumieszczanych naklejkach ogłaszali z Kanadzie czerwiec Miesiącem Rowerowym.
Jazda po miejskich ulicach rowerem jest stresująca i niebezpieczna. Ale nie musi być – do poprawy warunków na kanadyjskich drogach dąży tamtejsza organizacja Better Environmentally Sound Transportation (BEST), by rowerowi entuzjaści, a także początkujący cykliści, czuli się na drogach swobodniej i pewniej.
BEST okrzyknęła czerwiec miesiącem rowerowym. W ramach promującej to wydarzenie agencja Grey z Vancouver stworzyła dwa plakaty oraz zorganizowała dwie ambient akcje. Kompozycja na plakatach z leżącymi cyklistami na jezdni stwarza wrażenie, że osoby te są rzeczywiście na rowerach, tuż przed kolizją z innym zmotoryzowanym uczestnikiem ruchu.
Ambientowe działania polegały natomiast na akcji owijania rowerzystów bąbelkową folią, sugerującą ich „kruchość” oraz na ryzykownym przyklejaniu przezroczystych naklejek z jadącym rowerzystą na boczne lusterka aut. Zamiast uwrażliwić kierowców na obecność rowerzystów, naklejka ograniczała ich widoczność, co w rezultacie mogło zmniejszyć bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i cyklistów.
Strona kampanii: www.bikemonth.ca
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
02.03.2023
Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski
-
24.02.2023
Wszystko gra?