Leżący cykliści, cykliści w bąbelkowej folii i cykliści na ryzykownie poumieszczanych naklejkach ogłaszali z Kanadzie czerwiec Miesiącem Rowerowym.
Jazda po miejskich ulicach rowerem jest stresująca i niebezpieczna. Ale nie musi być – do poprawy warunków na kanadyjskich drogach dąży tamtejsza organizacja Better Environmentally Sound Transportation (BEST), by rowerowi entuzjaści, a także początkujący cykliści, czuli się na drogach swobodniej i pewniej.
BEST okrzyknęła czerwiec miesiącem rowerowym. W ramach promującej to wydarzenie agencja Grey z Vancouver stworzyła dwa plakaty oraz zorganizowała dwie ambient akcje. Kompozycja na plakatach z leżącymi cyklistami na jezdni stwarza wrażenie, że osoby te są rzeczywiście na rowerach, tuż przed kolizją z innym zmotoryzowanym uczestnikiem ruchu.
Ambientowe działania polegały natomiast na akcji owijania rowerzystów bąbelkową folią, sugerującą ich „kruchość” oraz na ryzykownym przyklejaniu przezroczystych naklejek z jadącym rowerzystą na boczne lusterka aut. Zamiast uwrażliwić kierowców na obecność rowerzystów, naklejka ograniczała ich widoczność, co w rezultacie mogło zmniejszyć bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i cyklistów.
Strona kampanii: www.bikemonth.ca
S. Frydrysiak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.10.2024
Po prostu się rusz!
-
04.10.2024
Jak oswoić prądożerców?
-
02.10.2024
Pomarańcza
-
02.10.2024
Świat oczami niepiśmiennych
-
01.10.2024
Same nie znikną
-
30.09.2024
Książka jest znacznie lepsza