────── 18.05.2017
Za#%@*#%a selekcja 10 kampanii społecznych, które klną jak szewc
Krótki żywot „spedalania nieletnich”
5 / 11
„Jesteś homo – ok. Ale nie spedalaj nieletnich [zwłaszcza za pieniądze]”. Plakaty z takim hasłem zawisły pod koniec lipca 2011 r. w centrum Warszawy za sprawą Ruchu Higieny Moralnej. Uzupełnieniem kreacji stał się penis z wpisanym w niego mózgiem (motyw znany z innych kampanii). „To wulgarne i skrajnie homofobiczne” – zaprotestowało środowisko LGBTQ i szybko zorganizowało się w akcję wymierzoną w kampanię posterową oraz jej autorów. Zdaniem przedstawicieli RHM „spedalanie” to neologizm, który określa praktykę nakłaniania, przekupywania i zachęcania do czynności seksualnych nieletniego przez osobę o orientacji homoseksualnej. Zdaniem Roberta Biedronia jest to „rynsztokowy język”. Zdaniem Słownika Języka Polskiego – również.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz