Żenujące, kiczowate... 10 najgorszych polskich kampanii społecznych 2011 r.
Krótki żywot „spedalania nieletnich”
„Jesteś homo – ok. Ale nie spedalaj nieletnich [zwłaszcza za pieniądze]”. Plakaty z takim hasłem zawisły pod koniec lipca w centrum Warszawy za sprawą Ruchu Higieny Moralnej. Uzupełnieniem hasła kreacji stał się penis z wpisanym w niego mózgiem. „To wulgarne i skrajnie homofobiczne” – zaprotestowało środowisko LGBTQ i szybko zorganizowało się w akcję wymierzoną w kampanię posterową oraz jej autorów, dzięki której szybko usunięto plakaty z – jak się okazało – nielegalnie zajętych nośników reklamowych. Zdaniem Roberta Biedronia z KPH autorzy sami wystawili sobie świadectwo swojej głupoty, ponieważ sugerują, że geje interesują się seksualnie nieletnimi. – Plakat stereotypizuje osoby homoseksualne i utwierdza nieprawdziwe przekonanie, że geje to pedofile. Już dzisiaj osobom homoseksualnym trudno się żyje w społeczeństwie. Plakaty mogą pogłębić ten problem – zauważył Biedroń. – Widać, że środowisko LGBTQ kocha inaczej, ale również toleruje inaczej. Jest to „tolerancja” okraszona różnymi inwektywami, nienawiścią i chamstwem – odpowiedział na zarzuty członek Ruchu Higieny Moralnej. Bardzo łatwo wzbudzić sensację, trudniej natomiast skutecznie przeciwdziałać problemom społecznym. Plakatowi zarzucono powielanie stereotypów [geje uwodzący nieletnich chłopców], nierzetelność [sugestia, że orientację homoseksualną się nabywa], obrażanie mniejszości seksualnej [użycie rynsztokowego języka nienawiści], a także wątpliwe walory artystyczne.
Więcej: Tutaj
CZYTAJ TEŻ:
-
11.02.2025
365 dni
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
06.02.2025
Nie śpij!
-
06.02.2025
Pierwszy raz
-
04.02.2025
Wejdź po schodach
-
03.02.2025
Trujące lekarstwa