logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Kropla Beskidu chroni beskidzką wodę
08.03.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Kropla Beskidu chroni beskidzką wodę



Firmy z systemu Coca-Cola oraz krakowska Fundacja Fundusz Partnerstwa ogłosiły 8. edycję programu dotacyjnego Fundusz Kropli Beskidu. Fundusz ma na celu aktywizację mieszkańców i wspieranie finansowo oraz merytorycznie przygotowanych przez nich projektów, których celem jest poszanowanie i ochrona zasobów wodnych Beskidu Sądeckiego.

Fundusz Kropli Beskidu jest skierowany do organizacji pozarządowych oraz instytucji takich, jak szkoły, przedszkola, domy kultury, kluby młodzieżowe i sportowe z czterech gmin w Beskidzie Sądeckim: Krynicy Zdroju, Muszyny, Piwnicznej i Rytra. Możliwe jest również zgłaszanie i realizacja projektów partnerskich razem z innymi gminami z rejonu zlewni rzeki Poprad. Projekty zgłaszane są w dwóch kategoriach: dotacje I stopnia, do kwoty 5 000 złotych, przeznaczone na projekty edukacyjne oraz dotacje II stopnia, do kwoty 25 000 złotych, na projekty przynoszące mierzalne efekty w postaci poprawy stanu wód Beskidu Sądeckiego.

Termin składania wniosków upływa 13 kwietnia 2012 r. Środki przyznane na projekty w ramach dotacji I stopnia powinny zostać wykorzystane do 31 grudnia 2012 roku, w przypadku dotacji II stopnia do 30 kwietnia 2013 roku. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Rada Programowa Funduszu Kropli Beskidu.

Wśród jedenastu zrealizowanych w 2011 roku  projektów znalazł się np. projekt zagospodarowania i ochrony mofet w Tyliczu, czyli miejsc, w których z licznych, bardzo głębokich, zalanych wodą szczelin w ziemi wydobywa się dwutlenek węgla. Dzięki projektowi zrealizowanemu przez Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Tylicza zwrócono uwagę na występujące wyłącznie na terenie Beskidu Sądeckiego mofety. Wpisano je na listę miejsc charakterystycznych dla regionu i utworzono na tamtych terenach szlak wędrówek pieszych i rowerowych, który może zainteresować zarówno mieszkańców, jak i turystów.

Fundusz Kropli Beskidu został zainicjowany w 2005 r. przez firmy systemu Coca-Cola w Polsce: Coca-Cola Poland Services i Coca-Cola HBC Polska oraz fundacje: Fundację Partnerstwo dla Środowiska i Fundusz Partnerstwa. Regulamin Funduszu Kropli Beskidu oraz dokumenty aplikacyjne są dostępne na stronie: www.ffp.org.pl oraz www.fkb.org.pl.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek