logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Królikarnia wykracza poza ciemność
28.12.2011
Tematy: Wydarzenia, Polska

Królikarnia wykracza poza ciemność



Od 28 grudnia br. osoby niewidome mogą zwiedzać czasową wystawę „KoLekcja w Królikarni”, udostępnioną dla osób z dysfunkcją wzroku za pośrednictwem Cyfrowego Muzeum Narodowego w Warszawie (CMNW). Projekt audiodeskrypcji nosi nazwę „Poza Ciszą i Ciemnością” i prowadzony jest przez Fundację Dzieciom „Zdążyć z pomocą”. Wystawa – prezentowana w Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego w Królikarni – będzie otwarta do czerwca 2012 r.

Wirtualną galerię tworzy przewodnik z opisami 70 dzieł sztuki, które można ściągnąć na nośnik (np. mp3) i odsłuchać w domu lub też wybrać się do Muzeum na samodzielne zwiedzanie. Pliki dostępne są na stronie www.cyfrowe.mnw.art.pl. Wśród dzieł, do których została opracowana audiodeskrypcja, są m.in.: rycina Jana Baptista Collaerta Color olivi, Pozdrowienia z Alei Jerozolimskich Joanny Rajkowskiej, Mecz bokserski Edwarda Dwurnika, Mistyczne zaślubiny św. Katarzyny Francesco Bissolo i inne. Opisy dzieł sztuki wybranych do wystawy „KoLekcja” są wzbogacone o dźwiękowe ilustracje.

Audiodeskrpycja do wystawy „KoLekcja w Królikarni” adresowana jest zarówno do dorosłych, jak
i dzieci. Ważnym jej elementem jest program edukacyjny, na który składają się lekcje, warsztaty i wykłady dla klas szkolnych, rodzin z dziećmi i widzów indywidualnych. Wirtualna ekspozycja i audiodeskrypcja będą dostępne na stronie także po zakończeniu wystawy.

– Atutem wystawy jest to, że osoby niewidome mogą ją obejrzeć w domu, unikając kłopotów z dotarciem. Dzięki formie wirtualnej galerii jest ona również dostępna dla osób z dysfunkcją wzroku w całej Polsce. Osoby, które chcą poczuć klimat zwiedzania, zapraszamy oczywiście do Królikarni. Mamy nadzieję, że KoLekcja, podobnie jak wcześniej udostępniony Zamek Królewski i Muzeum Powstania Warszawskiego, spotka się z entuzjazmem i dużym zainteresowaniem osób niewidomych – mówi Anna Żórawska, koordynatorka i pomysłodawczyni projektu „Poza Ciszą i Ciemnością”.

Ideą „KoLekcji w Królikarni” i opracowanej audiodeskrypcji jest uświadomienie widzom różnych funkcji obrazów i przygotowanie do odbioru różnych gatunków malarskich. Autorkami audiodeskrypcyjnych opisów są Izabela Künstler i Urszula Butkiewicz, które od lat zajmują się tworzeniem tego typu opisów do filmów, programów publicystycznych, spektakli teatralnych i sztuk plastycznych. Autorki zaangażowane są w projekt „Poza Ciszą i Ciemnością” od początku jego trwania, czyli od 2008r.

Portal kampaniespoleczne.pl jest patronem medialnym inicjatywy.



Kraje:
Polska





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 15.10.2025slider

    NFZ zachęca do zdrowego stylu życia… piosenką

  • 14.10.2025Kampanie

    Take Care OFF Yourself

  • 09.10.2025Kampanie

    I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?

  • 07.10.2025Kampanie

    Codzienność z ChatemGPT

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek