Uprzedzamy: osoby, które mają trudności z oddawaniem krwi, mogą mieć też nienajlepsze wrażenie oglądając tę reklamę. Mimo, że jest ona oszczędna i nie epatuje 'krwistością’.
W 1998 r. aż 80% zasobów krwi w Chinach było zakupywanych bądź oddawanych przez rodziny ludzi jej potrzebujących. Dziś niemal 100% krwi pochodzi z darów.
„Dzięki silnemu zaangażowaniu rządu i szerokim kampaniom krajowym i lokalnym, zaszła wielka zmiana w sposobie myślenia Chińczyków o oddawaniu krwi (…) Ta zmiana stała się jeszcze bardziej widoczna w zeszłym miesiącu, gdy tysiące ludzi stało w kolejkach na terenie całego kraju, aby oddać krew i pomóc w ten sposób ofiarom trzęsienia ziemi w prowincji Sichuan” – mówił w czerwcu 2008 roku Peter Carolan z Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca. (cytat z raportu Światowej Organizacji Zdrowia)
Miesiąc później rozpoczęła się kampania społeczna Chińskiego Czerwonego Krzyża zachęcająca do oddawania krwi. Zdjęcie jej towarzyszące opatrzono hasłem "Voluntary donation, rewarding contribution" (Dobrowolny dar, satysfakcjonujący wkład)
Kreacja opiera się na podwójnej formie wizualnej. Patrząc na zdjęcie w poziomie widać proces pobierania krwi. Wystarczy jednak obrócić zdjęcie o 90 stopni by zobaczyć, że darczyńca staje się pacjentem, któremu przetacza jest krew. Warto podzielić się częścią swojego życia, bo być może w przyszłości ktoś podzieli się z nami częścią swojego.
Zdjęcie Erica Zhanga pokazuje, jak łatwo można zmienić perspektywę patrzenia na życie – wystarczy przechylić głowę. Tak samo łatwo jest pomóc uratować czyjeś życie – wystarczy oddać krew.
P. Sienkiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór