Bukiet kwiatów, kamera robi zbliżenie na jeden, który kształtem przypomina waginę. „Czy to wideo sprawia, że chciałabyś się schować w swoim swetrze? Czy myśl o wykonaniu cytologii na twoim „kwiatku” wzbudza u ciebie dreszcze?– pyta lektorka ze szkockim akcentem.
Kampania nakłania kobiety do wykonywania rutynowych badań w celu wykrycia komórek raka szyjki macicy, który w początkowej fazie nie wywołuje objawów i jest uleczalny.
Porównanie żeńskich narządów płciowych do kwiatów ma na celu pokazanie, że często głównym powodem, dla którego unika się cytologii jest zawstydzenie, a tych kilka minut może ustrzec przed chorobą i uratować życie.
Film stworzony przez Leith Agency dla NHS Health Scotland jest skierowany przede wszystkim do kobiet w wieku 25-35 lat, które stanowią największą grupę ryzyka a zarazem najrzadziej poddają się badaniom. Co tydzień sześć Szkotek dowiaduje się o tym, że ma raka szyjki macicy.
Główne hasło kampanii „Let’s nip cervical cancer in the bud” („Wykryjmy raka szyjki macicy w początkowym stadium”) stosuje grę słów gdzie nip oznacza oderwać, a bud-pączek kwiatu, który w tej kampanii jest symbolem waginy.
Katarzyna Kwiatkowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.03.2023
Nextbike otwiera sezon rowerowy w dziesięciu miastach Polski
-
28.02.2023
Marcin Oleksy z piłkarskim Oscarem za najpiękniejszą bramkę 2022 roku
-
24.02.2023
Wszystko gra?
-
23.02.2023
22 lutego — Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją
-
17.02.2023
Jak mówić o depresji? Zapraszamy na dyskusję z okazji Ogólnopolskiego Dnia Walki z Depresją
-
16.02.2023
Tłusty czwartek na zdrowo? Konsumenci coraz częściej sięgają po zdrowe wypieki