Bukiet kwiatów, kamera robi zbliżenie na jeden, który kształtem przypomina waginę. „Czy to wideo sprawia, że chciałabyś się schować w swoim swetrze? Czy myśl o wykonaniu cytologii na twoim „kwiatku” wzbudza u ciebie dreszcze?– pyta lektorka ze szkockim akcentem.
Kampania nakłania kobiety do wykonywania rutynowych badań w celu wykrycia komórek raka szyjki macicy, który w początkowej fazie nie wywołuje objawów i jest uleczalny.
Porównanie żeńskich narządów płciowych do kwiatów ma na celu pokazanie, że często głównym powodem, dla którego unika się cytologii jest zawstydzenie, a tych kilka minut może ustrzec przed chorobą i uratować życie.
Film stworzony przez Leith Agency dla NHS Health Scotland jest skierowany przede wszystkim do kobiet w wieku 25-35 lat, które stanowią największą grupę ryzyka a zarazem najrzadziej poddają się badaniom. Co tydzień sześć Szkotek dowiaduje się o tym, że ma raka szyjki macicy.
Główne hasło kampanii „Let’s nip cervical cancer in the bud” („Wykryjmy raka szyjki macicy w początkowym stadium”) stosuje grę słów gdzie nip oznacza oderwać, a bud-pączek kwiatu, który w tej kampanii jest symbolem waginy.
Katarzyna Kwiatkowska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
16.01.2023
Blue Monday nie istnieje! — wyjaśnia Dorota Minta
-
10.01.2023
Palisz czy nie palisz
-
10.01.2023
Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom