logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Krem Body Shopu przeciw wykorzystywaniu dzieci
07.11.2010
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Krem Body Shopu przeciw wykorzystywaniu dzieci



The Body Shop wspólnie z siecią Ecpat prowadzi kampanię STOP SEX TRAFFICKING OF CHILDREN & YOUNG PEOPLE. Akcja ma zasięg międzynarodowy, a jej głównym celem jest uwrażliwienie społeczeństwa, przedstawicieli rządów, dzieci, młodzieży na problem handlu, dziecięcej pornografii i prostytucji oraz podjęcie działań zmierzających do przeciwdziałania tym problemom. U podstaw kampanii leży przekonanie, że poprawa sytuacji dzieci – ofiar handlu i wykorzystywania będzie możliwa tylko wtedy, gdy wszyscy zdadzą sobie sprawę, że zjawisko to ma miejsce w każdym kraju, ale również każdy człowiek może przyczynić się do jego likwidacji.

W Polsce The Body Shop podejmuje współpracę z Fundacją Dzieci Niczyje, która jest lokalnym przedstawicielem ECPAT’u i prowadzi Program na rzecz dzieci – ofiar handlu i dzieci cudzoziemskich bez opieki. Obie instytucje chcą zachęcić jak największą grupę osób do włączenia się w ogólnoświatową akcję „Zatrzymać handel i komercyjne wykorzystywanie seksualne dzieci i młodzieży”. Od 5 do 19 listopada każda osoba, która przyjdzie do sklepu The Body Shop i kupi krem do rąk „Soft hands, kind heart” (10 zł z każdego sprzedanego kremu przeznaczone jest na działania Fundacji), będzie mogła wyrazić poparcie, pozostawiając swoją odrysowaną i podpisaną dłoń, która jest symbolem akcji. Natomiast 19 listopada w Międzynarodowym Dniu Zapobiegania Przemocy wobec Dzieci, w zamian za swój gest zaangażowania, otrzyma również żółtą wstążkę, która jest symbolem walki z przemocą wobec dzieci.

19 listopada w warszawskich sklepach The Body Shop będą obecni wolontariusze Fundacji. Każdy może podpisać petycję przez internet na www.thebodyshop.com

Akcja sprzedaży kremu na rzecz Fundacji trwa do 31 grudnia 2010.

Handel ludźmi jest po handlu narkotykami i handlu bronią trzecim najbardziej dochodowym, nielegalnym biznesem na świecie, w samej Europie zyski z handlu ludźmi wynoszą kilka miliardów dolarów rocznie (dane Interpolu). Szacuje się, że na świecie 8,4 mln dzieci jest nielegalnie wykorzystywanych do niewolnictwa, prostytucji i pornografii, żebrania, pracy przymusowej czy popełniania przestępstw. W proceder handlu są często zaangażowani członkowie ich rodzin lub znajomi. Terytorium Polski jest uznawane za jeden ze szlaków przerzutu ofiar handlu.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.06.2025Wydarzenia

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

  • 24.05.2024Wydarzenia

    Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek