logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Kredyt Bank daje radę po raz drugi
16.07.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Kredyt Bank daje radę po raz drugi



Dobiegła końca II edycja programu edukacyjnego „Kabecjanie dają radę”, realizowanego przez Kredyt Bank, Fundację Kredyt Banku, Stowarzyszenie Laboratorium Troski i PCK. W projekcie wzięło udział 20 tys. uczniów z województwa małopolskiego, mazowieckiego i wielkopolskiego.

Program, adresowany do uczniów klas I-III, ich rodziców i nauczycieli, miał stanowić odpowiedź na wysokie statystyki wypadków i urazów niezamierzonych wśród dzieci. Miał na celu kształtowanie i utrwalanie prawidłowych zachowań, a tym samym poprawę bezpieczeństwa dzieci w najbliższym otoczeniu i zmniejszenie liczby wypadków z ich udziałem.

Cykl 13 lekcji o bezpieczeństwie w 131 szkołach prowadzili wychowawcy, policjanci i strażacy, a także wolontariusze PCK, którzy uczyli zasad udzielania pierwszej pomocy. Do każdej z lekcji organizatorzy przygotowali materiały dydaktyczne utrzymane w konwencji bajkowo-fantastycznej. Przeprowadzono też wśród dzieci badania wzroku, słuchu i lateralizacji (ręczności). W szkołach organizowano dodatkowe zajęcia związane z tematyką programu, np. przedstawienia, konkursy plastyczne, literackie i muzyczne, akademie. Rodzice uczniów i nauczyciele mogli wziąć udział w bezpłatnych kursach pierwszej pomocy prowadzonych przez instruktorów PCK.

Organizatorzy podają, że wypadkowość na terenie szkół objętych działaniami profilaktycznymi spadła średnio o 8%. Ma to być efekt nie tylko edukowania dzieci, ale i uwrażliwiania nauczycieli na sytuacje potencjalnie niebezpieczne. Porównanie wyników testów wstępnych i końcowych wśród dzieci pokazało, że o 46% wzrósł poziom wiedzy uczniów klas I o zasadach bezpieczeństwa. Wśród wszystkich uczniów objętych programem świadomość, jak być bezpiecznym, wzrosła średnio o 14%.

III edycja zaplanowana jest na rok szkolny 2012/2013 w nieco zmodyfikowanej formule. Program będzie realizowany w 6 województwach w około 240 szkołach z I i II edycji, ale już wyłącznie wśród uczniów klas pierwszych.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 09.02.2025Wydarzenia

    Konferencja CSR Poland 2025

  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 22.12.2024Wydarzenia

    Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!

  • 16.07.2024Wydarzenia

    Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek