logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  16.07.2012

Kredyt Bank daje radę po raz drugi



Dobiegła końca II edycja programu edukacyjnego „Kabecjanie dają radę”, realizowanego przez Kredyt Bank, Fundację Kredyt Banku, Stowarzyszenie Laboratorium Troski i PCK. W projekcie wzięło udział 20 tys. uczniów z województwa małopolskiego, mazowieckiego i wielkopolskiego.

Program, adresowany do uczniów klas I-III, ich rodziców i nauczycieli, miał stanowić odpowiedź na wysokie statystyki wypadków i urazów niezamierzonych wśród dzieci. Miał na celu kształtowanie i utrwalanie prawidłowych zachowań, a tym samym poprawę bezpieczeństwa dzieci w najbliższym otoczeniu i zmniejszenie liczby wypadków z ich udziałem.

Cykl 13 lekcji o bezpieczeństwie w 131 szkołach prowadzili wychowawcy, policjanci i strażacy, a także wolontariusze PCK, którzy uczyli zasad udzielania pierwszej pomocy. Do każdej z lekcji organizatorzy przygotowali materiały dydaktyczne utrzymane w konwencji bajkowo-fantastycznej. Przeprowadzono też wśród dzieci badania wzroku, słuchu i lateralizacji (ręczności). W szkołach organizowano dodatkowe zajęcia związane z tematyką programu, np. przedstawienia, konkursy plastyczne, literackie i muzyczne, akademie. Rodzice uczniów i nauczyciele mogli wziąć udział w bezpłatnych kursach pierwszej pomocy prowadzonych przez instruktorów PCK.

Organizatorzy podają, że wypadkowość na terenie szkół objętych działaniami profilaktycznymi spadła średnio o 8%. Ma to być efekt nie tylko edukowania dzieci, ale i uwrażliwiania nauczycieli na sytuacje potencjalnie niebezpieczne. Porównanie wyników testów wstępnych i końcowych wśród dzieci pokazało, że o 46% wzrósł poziom wiedzy uczniów klas I o zasadach bezpieczeństwa. Wśród wszystkich uczniów objętych programem świadomość, jak być bezpiecznym, wzrosła średnio o 14%.

III edycja zaplanowana jest na rok szkolny 2012/2013 w nieco zmodyfikowanej formule. Program będzie realizowany w 6 województwach w około 240 szkołach z I i II edycji, ale już wyłącznie wśród uczniów klas pierwszych.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek