Kraków jest najchętniej odwiedzanym przez turystów polskim miastem. Według danych Instytutu Turystyki, w 2007 roku pod Wawel przyjechało ponad osiem milionów gości. Jedna trzecia z tej liczby to zagraniczni turyści.
Specjaliści od turystyki coraz częściej zauważają, że tak duży sukces Krakowa wynika nie tylko z bogatej oferty atrakcji i zabytków, ale jest także owocem profesjonalnej promocji.
Najnowsza akcja promocyjna zorganizowana przez krakowski Urząd Miasta to kampania „Kraków porusza zmysły”. W ramach tej akcji, miasto promuje się tego lata w nadmorskich kurortach.
Na promenadach najpopularniejszych miejscowości położonych na polskim wybrzeżu ustawione są specjalne punkty, w których turyści za pomocą joysticka mogą udać się w wirtualną wycieczkę po centrum Krakowa. W przeszłości podobne akcje promocyjne Kraków przeprowadził za granicą – m.in. w Wiedniu oraz w Berlinie.
Krakowski magistrat przygotowuje się także do kampanii promocyjnej skierowanej do osób niewidomych. Jak informuje Katarzyna Gądek, dyrektor krakowskiego Wydziału Promocji i Turystyki, miasto ma wydać specjalne mapy w języku brajla. Docelowo stworzone zostaną makiety kilkunastu zabytków – tak, aby niewidomi turyści mogli ich dotknąć i wyobrazić sobie, jaki mają kształt w rzeczywistości.
Materiały te będą dostępne w krakowskich punktach informacji turystycznej być może już jesienią.
PAP, www.naukawpolsce.pap.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
11.11.2024
#Niepodległadohymnu – akcja śpiewania hymnu 11.11 w samo południe
-
31.10.2024
Artyści biorą na warsztat tablety. Współpraca Huawei i Akademii Sztuk Pięknych
-
28.10.2024
„Dziś wszyscy jesteśmy twórcami cyfrowymi” — 25. konkurs Galerii Plakatu AMS