"Nie noszę Polski Walczącej idąc do sklepu, ani w barze. Nie noszę jej dla zabawy" – mówi mężczyzna. Na ekranie pojawiają się uzbrojeni żołnierze z symbolami w kształcie kotwicy na ramionach. Bohater kampanii nosi ten znak na służbie w Jednostce Wojskowej Komandosów. Sceny z jego pracy zestawione są ze znakiem kotwicy wymalowanym na przystanku czy widniejącym na koszulkach młodych ludzi podczas demonstracji z użyciem przemocy.
Jak wyjaśniają autorzy kampanii, studio Film Produkcja, jej celem jest ukazanie znaczenia symbolu Polski Walczącej dla żołnierzy – współczesnych kontynuatorów misji historycznych pododdziałów Armii Krajowej – a także wyrażenie sprzeciwu wobec osób, które posługują się nim w kontekście zachowań niegodnych, chuligańskich i agresywnych. Film wyreżyserował Antoni Ferency, a jego tworzenie wsparły także Muzeum Powstania Warszawskiego i Jednostka Wojskowa Komandosów w Lublińcu.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
27.03.2023
Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli
-
24.03.2023
Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA
-
23.03.2023
Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”
-
16.03.2023
Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc
-
15.03.2023
Superkomputer od Funduszu Żubra widzi, słyszy i rozumie dzikie zwierzęta
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie