logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Kosztowne stanie
04.10.2010
Tematy: Wydarzenia

Kosztowne stanie



Fundacja Fenomen prowadzi akcję „Auto Stać”, której celem jest zmniejszenie liczby osób poruszających się samochodami po mieście i nakłonienie ludzi do korzystania z rowerów i komunikacji miejskiej.

Inicjatorzy zakładają, że dla Polaków samochód osobowy jest symbolem statusu, chcą jednak pokazać słabe strony tego środka transportu w warunkach miejskich. Stąd hasło: „Stać mnie na auto – nie stać mnie na stanie w korkach”.

Ze strony internetowej autostac.pl można się dowiedzieć, że jazda samochodem po centrum miasta to marnotrawstwo – jeden autobus przegubowy lub tramwaj może zabrać od 170 do 240 pasażerów, a zajmuje na drodze tyle miejsca, ile cztery auta. Aby przewieźć pasażerów jednej linii tramwajowej potrzebna byłaby ośmiopasmowa autostrada. W centrum miasta nie ma na to miejsca, a budżet żadnego miasta nie byłby w stanie udźwignąć takich inwestycji. Dodatkowo, transport publiczny nie wymaga budowy parkingów, co jest szczególnie cenne w centrum miasta, gdzie terenów jest niewiele i są zbyt drogie.

Ambasadorzy akcji – różniący się wiekiem, zawodem i potrzebami transportowymi – opowiedzieli w krótkim spotach zamieszczonych na stronie akcji, o swoich sposobach przemieszczania się po mieście. Fundacja Fenomen zaprasza wszystkich poruszających się inaczej niż samochodem do podzielenia się swoimi historiami. Najciekawsze zostaną nagrodzone koszulkami AutoStać.pl, a najlepsza zostanie sfilmowana. Bieżące działania można śledzić na fanpage’u w serwisie Facebook.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek