logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  04.10.2010

Kosztowne stanie



Fundacja Fenomen prowadzi akcję „Auto Stać”, której celem jest zmniejszenie liczby osób poruszających się samochodami po mieście i nakłonienie ludzi do korzystania z rowerów i komunikacji miejskiej.

Inicjatorzy zakładają, że dla Polaków samochód osobowy jest symbolem statusu, chcą jednak pokazać słabe strony tego środka transportu w warunkach miejskich. Stąd hasło: „Stać mnie na auto – nie stać mnie na stanie w korkach”.

Ze strony internetowej autostac.pl można się dowiedzieć, że jazda samochodem po centrum miasta to marnotrawstwo – jeden autobus przegubowy lub tramwaj może zabrać od 170 do 240 pasażerów, a zajmuje na drodze tyle miejsca, ile cztery auta. Aby przewieźć pasażerów jednej linii tramwajowej potrzebna byłaby ośmiopasmowa autostrada. W centrum miasta nie ma na to miejsca, a budżet żadnego miasta nie byłby w stanie udźwignąć takich inwestycji. Dodatkowo, transport publiczny nie wymaga budowy parkingów, co jest szczególnie cenne w centrum miasta, gdzie terenów jest niewiele i są zbyt drogie.

Ambasadorzy akcji – różniący się wiekiem, zawodem i potrzebami transportowymi – opowiedzieli w krótkim spotach zamieszczonych na stronie akcji, o swoich sposobach przemieszczania się po mieście. Fundacja Fenomen zaprasza wszystkich poruszających się inaczej niż samochodem do podzielenia się swoimi historiami. Najciekawsze zostaną nagrodzone koszulkami AutoStać.pl, a najlepsza zostanie sfilmowana. Bieżące działania można śledzić na fanpage’u w serwisie Facebook.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek