logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Korupcja na widoku
18.08.2017
Tematy: Kampanie, Kraje, Brazylia, Problemy społeczne, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Przejrzystość instytucji, problem korupcji

Korupcja na widoku

Colour of Corruption from Vigie Aqui on Vimeo.



Zainstalowanie wtyczki Google Chrome zajmuje dosłownie kilka kliknięć myszką, a pozwala znacząco poprawić funkcjonalność przeglądarki i zwiększyć jej przydatność dla użytkownika. Aktywiści i aktywistki brazylijskiego watchdoga Reclame Aqui wymyślili ostatnimi czasy społeczną odmianę tego popularnego narzędzia – ‘Colour of Corruption’ („Kolor korupcji”).

Wtyczka podkreśla na fioletowo nazwiska urzędujących polityków, przeciwko którym zostały wytoczone postępowania sądowe.

Pomysł wydaje się świetny ze względu na rolę, jaką pełni transparentność w dobrze działającej demokracji. Istnieje też jednak ciemna strona. Kiedy możemy kogoś nazwać skorumpowanym? Jakie są kryteria? I kto je ustala? To też musi być jasno określone. W tym celu powołano na głównego partnera kampanii jedną z czołowych jednostek akademickich w Brazylii – Catholic Pontificia University of Paraná (PUCPR). Zaangażowanych zostało 20 000 studentów, którzy po przejściu specjalnego szkolenia śledzą doniesienia z sądów i codziennie aktualizują bazę danych.

Wszelkie udokumentowane oskarżenia, śledztwa i wyroki ukazują się po najechaniu myszką na nazwisko polityka. Wtyczka działa na każdej stronie internetowej, portalu newsowym , w wyszukiwarkach i na portalach społecznościowych, w tym także na oficjalnych profilach polityków z bazy, którzy od momentu startu akcji próbowali doprowadzić do jej zakończenia co najmniej 8 razy.

Jak mówi Rodrigo Jatene, CCO agencji Grey Brazil, odpowiedzialnej za realizację akcji, „narzędzie powstało w jednym celu: aby odddać władzę w ręce ludu poprzez zapewnienie dostępu do oficjalnych informacji, których wcześniej nie mieli i pokazanie prawdziwej twarzy każdego brazylijskiego polityka – pozostawiając tych skorumpowanych bez możliwości ukrycia się”.

W Brazylii jest około 70 000 polityków i tysiącom z nich cały czas udaje się uniknąć kary dzięki złożonemu i skomplikowanemu działaniu wymiaru sprawiedliwości, które sprawia, że dla przeciętnego obywatela poznanie szczegółów dotyczących problemu korupcji wśród władzy graniczy z cudem.

Wtyczkę można pobrać tutaj.

Pozostaje tylko czekać na wersję polską.



Nazwa kampanii:
‘Colour of Corruption’ ("Kolor korupcji")
Nadawca:
Reclame Aqui
Media:
Internet
Wykonawca:
Grey Brazil
Adresaci:
Uprawnieni do głosowania obywatele i obywatelki Brazylii
Hasło kampani:
The easiest way to find out who are the politicians that have problems with the law





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

  • 21.10.2025Kreacje / printy

    Żeby tylko nie przegrali…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek