logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  20.10.2006

Kopanie leżącego



Wstrząsający film, szczególnie w scenie finałowej, pokazuje scenę z życia domowego jednej francuskiej rodziny. Zestresowanej kobiecie przygotowującej w kuchni posiłek wypada z rąk nóż. Podchodzi do niej mąż, chwyta ją za ręce i kalecząc ją nożem mówi „Ce n’est pas si difficile. Comme ça.”. (To nie jest takie trudne. O tak.). Coraz bardziej zirytowany i agresywny krzyczy „Quoi? Je t’ai touché? Est-ce que je t’ai touché?! Non! Qu’est-ce que t’as? Qu’est- ce que t’as?!” (Co? Dotknąłem cię? Czy ja cię dotknąłem?! Nie! Co ci jest? Co ci jest?), aż kobieta upada na podłogę. Mały syn, który widzi całą sytuację nie tylko nie przytula mamy, jak by się mogło wydawać, ale naśladując stosunek ojca do matki – kopie ją.

Mężczyzna, który maltretuje swoją żonę uczy przemocy swoich dzieci. We Francji, 4 miliony dzieci są świadkami i ofiarami przemocy małżeńskiej.

Film ten jest częścią francuskiej kampanii "Faisons reculer la violence conjugale" (Wycofajmy przemoc małżeńską) przeciw przemocy w rodzinie. Powstał we współpracy Fédération Nationale Solidarité Femmes (Narodowy Związek Solidarności Kobiet) z kosmetyczną firmą The Body Shop, która w swoich sklepach rozdawała ulotki informacyjne na temat przemocy małżeńskiej, a także wyprodukowała limitowaną serię kosmetyków, z których dochód przeznaczony był na cele organizacji.

Według danych z 2006 roku, kiedy ukazała się kampania, 1 na 3 kobiety doświadczyła przemocy domowej. Problem przemocy w rodzinie dotyczy nie tylko kobiety i mężczyzny, ale także i dzieci, u których generują się zachowania agresywne wobec ofiary przemocy oraz zmniejsza się zdolność empatii.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 12.09.2023

    Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF


  • 14.08.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!


  • 10.08.2023

    Wsparcie dla pszczół gniazdujących w ziemi w Cementowni Cemex w Chełmie


  • 28.07.2023

    Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


  • 27.07.2023

    Biedronka zamyka obieg polietylenu


  • 18.07.2023

    Trwa nabór do 17. edycji konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju”


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek