logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > Kopanie leżącego
20.10.2006
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

Kopanie leżącego



Wstrząsający film, szczególnie w scenie finałowej, pokazuje scenę z życia domowego jednej francuskiej rodziny. Zestresowanej kobiecie przygotowującej w kuchni posiłek wypada z rąk nóż. Podchodzi do niej mąż, chwyta ją za ręce i kalecząc ją nożem mówi „Ce n’est pas si difficile. Comme ça.”. (To nie jest takie trudne. O tak.). Coraz bardziej zirytowany i agresywny krzyczy „Quoi? Je t’ai touché? Est-ce que je t’ai touché?! Non! Qu’est-ce que t’as? Qu’est- ce que t’as?!” (Co? Dotknąłem cię? Czy ja cię dotknąłem?! Nie! Co ci jest? Co ci jest?), aż kobieta upada na podłogę. Mały syn, który widzi całą sytuację nie tylko nie przytula mamy, jak by się mogło wydawać, ale naśladując stosunek ojca do matki – kopie ją.

Mężczyzna, który maltretuje swoją żonę uczy przemocy swoich dzieci. We Francji, 4 miliony dzieci są świadkami i ofiarami przemocy małżeńskiej.

Film ten jest częścią francuskiej kampanii "Faisons reculer la violence conjugale" (Wycofajmy przemoc małżeńską) przeciw przemocy w rodzinie. Powstał we współpracy Fédération Nationale Solidarité Femmes (Narodowy Związek Solidarności Kobiet) z kosmetyczną firmą The Body Shop, która w swoich sklepach rozdawała ulotki informacyjne na temat przemocy małżeńskiej, a także wyprodukowała limitowaną serię kosmetyków, z których dochód przeznaczony był na cele organizacji.

Według danych z 2006 roku, kiedy ukazała się kampania, 1 na 3 kobiety doświadczyła przemocy domowej. Problem przemocy w rodzinie dotyczy nie tylko kobiety i mężczyzny, ale także i dzieci, u których generują się zachowania agresywne wobec ofiary przemocy oraz zmniejsza się zdolność empatii.
M. Kryńska








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

  • 10.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Jak uczyć dzieci radzenia sobie z konfliktami?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek