logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Szwajcaria, Bezpieczeństwo ruchu drogowego
   ──────  18.10.2013

Kontakt wzrokowy dobry na wszystko

Your browser does not support the video tag.


Strona internetowa, po której można się poruszać dzięki ruchowi gałek ocznych, ma zachęcać do utrzymywania kontaktu wzrokowego. Jednak nie chodzi o samą dbałość o więzy międzyludzkie.

Wchodząc na interaktywną stronę internetową sygnowaną hasłem „Make eye contact” ("Utrzymuj kontakt wzrokowy"), przygotowaną w Zurychu przez agencję Wirz/BBDO, można wypróbować na własnej skórze, w tym przypadku – na własnych oczach, najnowocześniejszy (i jak zapewniają twórcy kampanii – bezprecedensowy) mechanizm FaceDetection, to jest – nawigowania wędrówką przez witrynę za pomocą śledzenia ruchu gałki ocznej.

Zainstalowane w programie kamery i czujniki odbierają sygnały wysyłane przez oko człowieka skierowane na stronę internetową, a następnie transponują je na konkretne działania odpowiadające ruchom myszki na pulpicie. Ruchy gałki ocznej lekko wspomagane ruchami głowy typu skinienie, przechylenie, podniesienie podbródka, klarownymi ruchami horyzontalnymi i wertykalnymi, są siłą napędową procesu „bezdotykowego” poruszania się po stronie. Aby wejść w konkretną podstronę i zapoznać się z jej zawartością, wystarczy „kliknąć” – czyli w języku kampanii – zatrzymać wzrok nieruchomo na wejściowej ikonce przez 3 sekundy. To sygnał dla robotów, że siedzący przed monitorem gość witryny chce przenieść się w inne miejsce ze strony głównej.

W tak nad wyraz zawoalowany sposób Szwajcaria przemyca informacje o niepokojących statystykach dotyczących wypadków na drogach z udziałem pieszych (odnotowany wzrost w ostatnim czasie o 23%). Kampania ma przekonać użytkowników dróg co do siły kontaktu wzrokowego na płaszczyźnie pieszy-kierowca pojazdu i zapobiec eskalacji niebezpiecznego zjawiska. Strona z pewnością wzbudza zainteresowanie jako swego rodzaju digitalowa ciekawostka technologiczna, ale naiwnością byłoby oczekiwanie, że swego rodzaju wirtualna „zabawka” odciśnie głębsze piętno na świadomości kierowców i pieszych i przełoży się w prostej linii na ich zachowanie na drodze. Oczywiście, efektywność będzie można ocenić dopiero po pewnym czasie, niemniej jednak, pomysł wydaje się nie do końca trafiony. Jest on raczej popisem biegłości technologicznej dużej agencji niż przemyślaną i wbijającą się w pamięć (i mierzalną) akcją.

Nie można przy tym pominąć faktów, które co prawda świadczą o popularności, ale jeszcze nie o sukcesie kampanii – pierwsza w świecie witryna kontrolowana przez monitorowany i przetwarzany kontakt wzrokowy osiągnęła poziom 13 tysięcy odwiedzin w przedziale czasowym 2 tygodni.

Sylwia Zajdel


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Eye Navigation
Czas:
2012.6.6
Tematy:
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
Kraje:
Szwajcaria
Nadawca:
Roadcross
Media:
Internet
Wykonawca:
Wirz/BBDO (Zurich)
Adresaci:
Uczestnicy ruchu drogowego
Hasło kampani:
Make eye contact (Utrzymuj kontakt wzrokowy)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 16.01.2023

    Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek