logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  29.11.2013

Konsument za mało wie o GMO



Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO) zainicjował akcję „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!”. Kampania zwraca uwagę na sposób znakowania produktów spożywczych w odniesieniu do braku lub obecności składników modyfikowanych genetycznie (GMO) w procesie wytworzenia, który zdaniem organizatorów nie spełnia oczekiwań konsumentów. Dotyczy to również produktów pochodzenia zwierzęcego (jaja, nabiał, mięso), uzyskanych z hodowli opartych o pasze niemodyfikowane genetycznie.

W ramach kampanii zaprezentowane zostaną m.in badania, zrealizowane na zlecenie INSPRO, przedstawiające opinie Polaków na temat znakowania produktów wyprodukowanych przy użyciu GMO. INSPRO ma na swoim koncie kilka kampanii, m.in. „Obywatele decydują”, „Tiry na tory” czy „Naturalne geny”.

W kampanii INSPRO podkreśla, że każdy konsument kupując produkty, w szczególności żywność, powinien mieć łatwy dostęp do szczegółowych informacji na temat sposobu i miejsca produkcji oraz zawartości, w tym składników wykorzystanych na każdym etapie łańcucha produkcyjnego – istotnych ze względów zdrowotnych, jak również światopoglądowych, czy religijnych.

Polscy konsumenci chcą wiedzieć, które produkty powstały bez udziału organizmów genetycznie zmodyfikowanych. Mamy się na kim wzorować. Kupując, np. niemiecki produkt spożywczy oznakowany naklejką „Ohne Gentechnik” mamy pewność, że w procesie produkcji nie została wykorzystana pasza modyfikowana genetycznie. Europejscy przedsiębiorcy idą nawet dalej. Duże sieci handlowe wspólnie wspierają uprawy soi niemodyfikowanej genetycznie w Brazylii oraz tworzenie korzystnych warunków biznesowych sprzyjających rozwojowi tych upraw – wyjaśnia Rafał Górski, prezes INSPRO.

Logo akcji „Wolne od GMO? Chcę wiedzieć!” (zielona rzepka) nawiązuje do wcześniejszej kampanii INSPRO, „Naturalne Geny”, prowadzonej od 2009 r., której celem jest mobilizowanie konsumentów i rolników do obrony praw związanych z wytwarzaniem i sprzedażą żywności bez udziału GMO. W ramach kampanii pod petycją w sprawie znakowania żywności zawierającej GMO zostało zebranych ponad 20 tys. podpisów.

Strona kampanii: www.chcewiedziec.pl.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 12.05.2022

    „Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci


  • 11.05.2022

    Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka


  • 10.05.2022

    Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy


  • 06.05.2022

    Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek