15 marca, z okazji Światowego Dnia Rekomendacji, rusza nowy, długofalowy program społeczny o nazwie „Rekomendujcie!” Jego celem jest popularyzowanie wśród konsumentów prawa do dzielenia się doświadczeniami oraz do rekomendowania tego, co uważają za dobre, słuszne i godne polecenia. Inicjatorem i promotorem programu jest agencja marketingowa Streetcom Polska.
15 marca 1962 roku prezydent John F. Kennedy wygłosił przemówienie w Kongresie Stanów Zjednoczonych, w którym sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów: do informacji, do wyboru, do bezpieczeństwa, do reprezentacji. Na pamiątkę tego wydarzenia w 1983 roku pierwszy raz obchodzono w USA Dzień Konsumenta ( w Polsce od 2000 roku). Prezydent Kennedy zasłynął również ze sformułowania „Konsumenci to my wszyscy”.
Agencja Streetcom postuluje piąte prawo konsumentów: do rekomendacji. Hasło przewodne programu brzmi: „Mamy prawo do rekomendowania tego, co dobre!”. Celem akcji jest wzmacnianie pozytywnych relacji między konsumentami i popularyzowanie prawa do dzielenia się dobrymi doświadczeniami.
W ramach programu tworzone będą miejsca, które pomogą w komunikowaniu się konsumentów i dawaniu rekomendacji. Pierwszym miejscem, które pomaga w komunikowaniu się konsumentów, jest uruchomiona strona „Rekomendujcie!” na Facebooku.
– Postanowiliśmy stworzyć program społeczny, zainspirowani otwartością konsumentów należących do wielkiej społeczności Streetcom, z którą mamy stały kontakt. Tworząc program, pragniemy zaprosić wszystkich do nieustannego wymieniania informacji na temat tego, co jest dobre i warte polecania. Wszyscy chętnie korzystamy z prawa do rekomendowania sobie nawzajem tego, co lubimy, cenimy. Program może przy tym udowodnić, że łatka przyczepiona do Polaków – wiecznych maruderów – nie jest prawdziwa. Dlatego misją akcji „Rekomendujcie” jest tworzenie miejsc i generowanie okazji do wymieniania pozytywnych opinii. Wieloletnie doświadczenie agencji pozwala mieć pewność, że każdy człowiek może stać się opiniotwórczy dla swojego otoczenia i dlatego zwracamy się do wszystkich konsumentów z prośbą o włączanie się do akcji i wpływanie na pozytywniejsze spojrzenie na rzeczywistość. – mówi Iwona Gniedziejko-Płuciennik, odpowiadająca za program „Rekomendujcie!” w agencji Streetcom.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.01.2025
1,5 mln nowych ryb trafiło do Odry
-
07.01.2025
Mattel dostosowuje swoje gry do potrzeb osób nierozróżniających kolorów
-
23.12.2024
Mennica Polska wybiła pierwszą monetę zaprojektowaną przez dziecko
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
10.12.2024
Sigma — Młodzieżowym Słowem Roku 2024
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia