Polska Unia Medycyny Transplantacyjnej, Linemed.pl i Allianz Polska ogłosiły konkurs na symbol kampanii „Transplantacje – Dar Życia” – akcji promujący ideę pośmiertnego dawstwa organów.
Choć, jak wynika z badań opinii publicznej, Polacy uznają przeszczepianie za skuteczną i często jedyną metodę ratowania zdrowia i życia, wciąż brakuje narządów do transplantacji. Pomimo wysokiego odsetka (70%) deklarujących zgodę na pobranie narządów po śmierci, procedura jest bardzo często blokowana przez rodzinę zmarłego, która w polskiej praktyce jest ostatnią instancją decyzyjną.
Kampania „Transplantacje – Dar Życia” skierowana jest do grupy „zdecydowanych dawców” i — pośrednio — ich rodzin. Jej podstawowym celem jest zachęcenie tych, którzy uznają ideę transplantacji za słuszną, do otwartej „deklaracji”, a wręcz „manifestacji” woli przekazania narządów do transplantacji. Przede wszystkim, chodzi o nakłonienie zdecydowanych, aby poinformowali o swojej woli najbliższych.
Drugim celem kampanii jest przedstawienie opinii publicznej faktów na temat transplantologii, które przeczą potocznym wyobrażeniom i uprzedzeniom niejednokrotnie motywującym odmowę rodzin zmarłych. Grupą docelową kampanii jest więc, przede wszystkim, grupa „zdecydowanych dawców”, a także – pośrednio – ich rodziny. Akcja będzie miała charakter aktywizujący i informacyjny.
Termin nadsyłania prac – 31 marca 2008 r.
Nagroda główną w kategorii wiekowej do lat 15 jest aparat fotograficzny, a w kategorii wiekowej powyżej lat 16 – cyfrowa kamera wideo.
Regulamin konkursu: http://linemed.pl/nhealth_guide/details/cId,13,id,90
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
01.02.2023
Dąb Fabrykant na Europejskie Drzewo Roku!
-
31.01.2023
Przystanek Zieleń na Mokotowie i Wilanowie
-
27.01.2023
12 książek w 2023 roku. Iga Świątek rzuca fanom wyzwanie czytelnicze
-
16.01.2023
Bolt przedłuża współpracę z Feminoteką
-
11.01.2023
Wspólnie ocalili przed zmarnowaniem prawie pół tony jedzenia
-
10.01.2023
Dogoterapia – moc merdającego ogona pomogła prawie 13 500 osobom