W ramach kampanii „Dodaj znajomego” jej organizatorzy – kanały Disney Channel, Disney XD oraz Fundacja Dzieci Niczyje przygotowały spot telewizyjny, ale też zorganizowały działania edukacyjne oraz trzy konkursy dla dzieci i młodzieży promujące właściwe zachowania w internecie.
Pierwszy z nich można znaleźć wchodząc na http://addfriend.disney.pl/. Zadaniem postawionym przed uczestnikami jest stworzenie tekstu piosenki pt. #dodajznajomego, o tym jak zamienić hejterów w kumpli. Zwycięzcy zostaną wybrani w dwóch kategoriach – szkoła podstawowa i gimnazjum. Poza nagrodami takimi jak PS4, zestawami słuchawek oraz płyt CD i DVD, do najlepszej pracy zostanie skomponowana muzyka i zostanie ona nagrana.
Dwa kolejne konkursy znaleźć można na platformie www.sieciaki.pl. W jednym z nich zadaniem dla dzieci jest przygotowanie plakatu propagującego hasło kampanii „Dodaj znajomego”, drugi z kolei zachęca do dzielenia się własnymi sposobami na łagodzenie internetowych dyskusji, w których pojawia się zagrożenie hejtem.
Zaplanowane są również zajęcia w szkołach, podczas których dzieci nauczą się lepszego traktowania użytkowników internetu. Młode osoby, które doświadczyły hejtu oraz ich opiekunowie mogą uzyskać wsparcie specjalistów dzwoniąc na infolinię pod numer 116 111.
Według badań przeprowadzonych przez Fundację Dzieci Niczyje – w ramach projektu EU NET ADB 4 na 10 (40%) młodych ludzi w wieku 14 – 17 lat spotkało się w internecie z przejawami mowy nienawiści. Ofiarą różnych form cyberprzemocy, w tym hejtu, padł co piąty polski nastolatek (21,5%).
Spot kampanii można obejrzeć tutaj.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.07.2024
Nowy rozdział w historii Studia Filmów Rysunkowych w Bielsku-Białej
-
16.07.2024
31. finał ogólnopolskiej akcji Sprzątanie Świata
-
01.07.2024
Serce Wzgórz Dalkowskich Drzewem Roku 2024
-
28.06.2024
Auchan wprowadza wózki sklepowe dla psów
-
10.06.2024
Marsz Żółtej Wstążki
-
03.06.2024
Ewa Swoboda otrzymała tytuł Barbie Role Model i własną lalkę