logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Konkurs na nienaukową naukę
06.12.2011
Tematy: Wydarzenia

Konkurs na nienaukową naukę

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


W 2004 roku podczas Cheltenham Science Festival powstał konkurs FameLab na najbardziej przyjazną prezentację nauki, i dzięki partnerstwu Bristish Council stał się jednym z najważniejszych wydarzeń z zakresu komunikacji naukowej. Konkurs organizowany jest już w 20 krajach na całym świecie. Skierowany jest do studentów oraz osób pracujących w zakresie nauk ścisłych lub inżynierii.

Zadaniem uczestników jest przekazanie w sposób interesujący i niestandardowy treści naukowych tak, by zostały one zrozumiane i zaaprobowane przez szeroką publiczność. Dozwolone są niewielkie rekwizyty, reszta jest kwestią pomysłu i charyzmy badacza-wykonawcy. Piosenka, taniec, poezja – forma nie gra roli, ogranicza jedynie własna wyobraźnia i czas – występ może trwać nie dłużej niż 3 minuty.

Polską edycję konkursu promują celebryci – Borys Szyc wyjaśnia pojęcia ejakulatu, Szymon Majewski opowiada o wodociągach w Raciborzu, Paweł Deląg mówi o ambystomii meksykańskiej i Marzena Rogalska wyjaśnia co to jest albertozaur. Na stronie www.famelab.org.pl można zobaczyć ich wizje „atrakcyjnej nauki” i dowiedzieć się nieco więcej na temat samego konkursu.  Zwycięstwo gwarantuje kwotę w wysokości 30 tys zł. na badania naukowe i 5 tys. zł na wydatki własne, wszyscy finaliści natomiast będą mieli okazję uczestniczyć w profesjonalnym szkoleniu z dziedziny komunikacji naukowej.

W Polsce przy organizacji konkursu British Council współpracuje z Centrum Nauki Kopernik, a partnerem jest Fundacja na rzecz Nauki Polskiej. Zgłoszenia (formularz rejestracyjny i wideo) można przesyłać do 31 stycznia 2012.

Więcej informacji znajduje się tutaj.








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek