logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Konkurs na najpiękniejszą zieleń w Warszawie
09.06.2014
Tematy: Wydarzenia

Konkurs na najpiękniejszą zieleń w Warszawie



Konkurs „Warszawa w kwiatach i zieleni” – to przedsięwzięcie w całości poświęcone zieleni miejskiej, organizowane społecznie przez Towarzystwo Przyjaciół Warszawy przy współpracy Miasta Stołecznego Warszawy. Historia konkursu sięga tradycji dwudziestolecia międzywojennego oraz działalności prezydenta Stefana Starzyńskiego. W tym roku organizatorzy szczególnie zapraszają młodych fascynatów zieleni miejskiej.

Pierwsza edycja konkursu odbyła się w 1935 roku, kiedy to z inicjatywy prezydenta Starzyńskiego powstał konkurs „Warszawa w kwiatach i zieleni”. Wojna przerwała organizację konkursu. W latach 70-tych XX wieku z inicjatywy Towarzystwa Przyjaciół Warszawy konkurs został odnowiony. W roku 1971 mieszkańcy Powiśla jako pierwsi podjęli konkursowe wyzwanie i stanęli w zawodach lokalnych. Od tamtego czasu idea upiększania swojego miasta zielenią rozprzestrzeniła się na całą Warszawę. Od kilkunastu lat, co roku, ponad 500 osób zgłasza się do konkursu.

W tym roku organizatorom zależy na włączeniu w ideę konkursu młodych warszawiaków . Dlatego do współpracy został zaproszony projekt RośnijWAW związany z działalnością Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę”. Formuła tegorocznej 31.edycji „Warszawy w kwiatach i zieleni 2014” uległa odświeżeniu i znaczącej  zmianie, nagrody zostaną przyznane w 5. kategoriach:

  1. Balkonów, loggii i okien;
  2. Ogródków przydomowych;
  3. Budynków i terenów użyteczności publicznej;
  4. Osiedli mieszkaniowych;
  5. Innych form zieleni miejskiej;

W ramach akcji odbędą się spotkania z ogrodnikami, ekologami i ekspertami ogrodnictwa, bezgotówkowa wymiana sadzonek, działać będzie centrum porad ogrodniczych. Po ogłoszeniu laureatów będzie można wybrać się na spacery RośnijWAW szlakiem nagrodzonych obiektów. Uczestnicy dowiedzą się jak zacząć prace ogrodnicze, co zrobić by było zielono, jakie jadalne rośliny rosną obok domów. Sprawdzą też, jak zieleń inspiruje miejskich działaczy i artystów. W programie znajduje się również międzypokoleniowa potańcówka.

Patronami konkursu są: Ogród Botaniczny Uniwersytetu Warszawskiego Biblioteka UW, Zielony Jazdów przy Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski i Ogród Botaniczny PAN w Powsinie.

W sobotę 14 czerwca w kawiarni Flora Caffe w Ogrodzie Botanicznym UW (Aleje Ujazdowskie 4) o godz. 13:00 odbędzie się pierwsze wydarzenie: Centrum Porad – Jak zrobić balkon? Laureaci poprzednich edycji będą służyć radą i doświadczeniem. Szczegółowy program znajduje się na www.warszawawkwiatach.pl oraz profilu FB: Warszawa w kwiatach.

Tegoroczną edycję organizatorzy poświęcają prezydentowi Stefanowi Starzyńskiemu – inicjatorowi konkursu. Za ukwiecenie obiektu w barwach Warszawy (żółta i czerwona) zostanie przyznana Nagroda Specjalna im. Stefana Starzyńskiego.

Podsumowanie i gala „Warszawa w kwiatach i zieleni” odbędzie się jesienią. Termin nadsyłania zgłoszeń do wszystkich kategorii to 1 lipca 2014. Zgłoszenia można składać mailem, listownie lub osobiście.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek