Ruszyły zgłoszenia do Re-Act Fashion – konkursu mody ekologicznej. Startują w nim młodzi projektanci, często jeszcze studenci szkół artystycznych. Do ubiegłorocznego Re-Act zgłosili się także uznani artyści, którzy pokazywali swoje kolekcje na zagranicznych tygodniach mody.
W projektach prezentowanych podczas Re-Act oryginalnie wykorzystywane są surowce wtórne. Inspiracją są żarówki, pasy samochodowe, tapicerka, kable termoizolacyjne czy tkaniny pochodzące z recyklingu. Zwyciężczyni Kreatora 2011, Słowaczka Andrea Pojezdalova pokazała kolekcję inspirowaną motywami ludowymi wykonaną z tapicerki samochodowej. Przewodnicząca jury Olga Nieścier określiła pomysł jako umiejętne połączenie recyklingu surowców z recyklingiem kulturowym.
W pierwszym etapie konkursu należy przygotować szkice kolekcji damskiej, składającej się z trzech kreacji. Za szkic uznaje się rysunek projektu wraz z próbkami materiału opisany w języku polskim i angielskim. Nadesłać można również zdjęcie gotowej kolekcji, jeżeli taka powstała przed wysłaniem zgłoszenia. Rysunek należy przesłać w formie cyfrowej – jpg, gif, png, zaś zdjęcia powinny mieć format jpg. Szkice należy przesłać drogą elektroniczną wraz z formularzem zgłoszeniowym zamieszczonym na stronie re-act.pl do 29 lipca 2012 roku. Do 13 sierpnia jury wybierze 20 finalistów, którzy wezmą udział w w finałowym pokazie Re-Act Fashion Show. Pokaz odbędzie się 12 października 2012 roku. Tego dnia jury wybierze trzy najlepsze kolekcje. Nagroda główna Prezydenta Miasta Łodzi wynosi 15 tys. złotych. Jury przyzna również dwa wyróżnienia po 5 tys. złotych.
Regulamin konkursu znajduje się na stronie www.re-act.pl
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
14.04.2025
Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!
-
23.03.2025
Operacja Czysta Rzeka
-
20.03.2025
Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025