logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Konkurs na integrujące aplikacje – do 18 X
04.09.2015
Tematy: Wydarzenia

Konkurs na integrujące aplikacje – do 18 X



1 września ruszyła III edycja konkursu „Aplikacje bez barier”, organizowanego przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji i Urząd m.st. Warszawy. W konkursie nagrodzone zostaną zarówno najciekawsze istniejące aplikacje dla urządzeń mobilnych, jak i koncepcje czekające na realizację, opracowywane przez początkujących twórców. Partnerem merytorycznym wydarzenia jest firma Samsung.

Celem konkursu jest działanie na rzecz integracji społecznej osób z różnymi niepełnosprawnościami. Grupa ta obejmuje w Polsce 4,7 mln osób, nie zawsze zauważanych przez twórców oprogramowania mobilnego. Osoby te często mają specjalne potrzeby – ograniczają je m.in. dysfunkcje narządów wzroku czy ruchu. Dzięki temu stają się jednak grupą docelową, która może szczególnie docenić rozwiązania mobilne. Planer podróży uwzględniający dostępne środki transportu może być szczególnie przydatny dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim, z kolei osoby niewidome chętnie wykorzystają system beaconów, mogący ułatwić im nawigację na zurbanizowanym obszarze. „Aplikacje bez barier” mają na celu zwiększenie świadomości w środowisku twórców oprogramowania, unaoczniając deweloperom, jak interesującą grupą odbiorców mogą być osoby z niepełnosprawnością.

Konkurs podzielony jest na dwie kategorie. W plebiscycie „Dostępne aplikacje” nagradzane są aplikacje już istniejące. Przyznane tu zostaną dwie równorzędne nagrody dla oprogramowania stworzonego specjalnie na użytek osób z niepełnosprawnością, oraz aplikacji ogólnej, dostosowanej do potrzeb tej grupy użytkowników. W tej kategorii rywalizują działający już na rynku producenci. W poprzednich edycjach wyróżniono: syntezator mowy „Gadaczek PRO” firmy Dico, planer lekowy „Moje Leczenie” firmy Connectmedica, planer podróży „Go2stop” firmy Kayaki Soft oraz identyfikator kolorów „SeeingAsistant Home” przygotowany przez Transition Technologies.

Drugą kategorią konkursu jest plebiscyt przeznaczony dla początkujących twórców. Ich zadaniem będzie przygotowanie najciekawszej koncepcji aplikacji, mającej na celu ułatwienie życia w mieście osobie z niepełnosprawnością. Nagrodzeni zostaną twórcy trzech najlepszych projektów, a ich projekty pomoże wcielić w życie warszawski Ratusz, który od kilku lat prowadzi mobilne projekty, niedawno nagrodzone w międzynarodowym konkursie Mayors Challenge organizowanym przez Michaela Bloomberga, byłego burmistrza Nowego Jorku. Dodatkową nagrodę w konkursie przyzna firma Samsung.

Konkursowe zgłoszenia nadsyłać można od 1 września do 18 października 2015 r. Projekty biorące udział w rywalizacji zostaną poddane testom przeprowadzanym przez osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności pod kierunkiem specjalistów z zakresu dostępności. Na podstawie przygotowanego przez to grono raportu ostatecznego werdyktu dokona jury.

Zwycięzcy konkursu zostaną ogłoszeni 19 listopada 2015 r. podczas Wielkiej Gali Integracji w Warszawie. Coroczne święto polskiego środowiska osób z niepełnosprawnością, organizowane z okazji Światowego Dnia Osób Niepełnosprawnych, w tym roku odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Expo XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie.

Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie www.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek