logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Konkurs na dziadka nie do orzechów
14.03.2013
Tematy: Wydarzenia

Konkurs na dziadka nie do orzechów



Instytut Spraw Publicznych ogłasza konkurs dla gimnazjalistów „Dziadek nie służy tylko do orzechów”. Aby wziąć udział w konkursie należy przeprowadzić wywiad z własnym dziadkiem. Organizatorzy oczekują, że z rozmów wyłonią się portrety aktywnych, pełnych energii i ciekawych świata ludzi. Konkurs jest uzupełnieniem działań, które mają na celu zidentyfikowanie przyczyn, z których mężczyźni w wieku emerytalnym znikają z przestrzeni publicznej.

60% starszych ludzi spędza wolny czas przed telewizorem, jedynie 11% korzysta z Internetu, zaledwie 1% seniorów dodatkowo się kształci np. na uniwersytetach trzeciego wieku. Przyczyna takiej niskiej aktywności leży głównie w trudnej sytuacji ekonomicznej ludzi starszych – w 2010 roku 39% seniorów musiało się miesięcznie utrzymać za kwotę nieprzekraczającą 900 złotych. Jednak to wykluczenie społeczne dotyka częściej mężczyzn niż kobiety. Panowie po przejściu na emeryturę, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zapadają się w fotel i wskakują w kapcie – mówi Filip Pazderski, analityk Instytutu Spraw Publicznych badający aktywność
społeczną ludzi starszych.

Laureatów konkursu wybierze jury, w skład którego wejdą przedstawiciele Instytutu Spraw Publicznych, Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz dziennika „Metro” – patrona medialnego konkursu. Nagrody dla zwycięzców (iPad, multimedialne słowniki polsko-angielskie oraz modemy do bezprzewodowej transmisji
danych) ufundowali: PwC Polska, Play oraz Wydawnictwo Naukowe PWN.

Konkurs jest organizowany w ramach projektu „Seniorzy – nowa generacja: akademia aktywności lokalnej”. Inicjatywa ma odpowiadać na problem związany ze słabą aktywnością obywatelską i społeczną seniorów, w tym w szczególności mężczyzn oraz brakiem oferty skierowanej do nich przez podmioty zajmujące się działaniem na rzecz osób starszych, jak: uniwersytety trzeciego wieku, lokalne domy kultury, biblioteki, muzea, koła emerytów, etc. Inicjatywa jest współfinansowana z Unii Europejskiej.

 








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek