logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  14.03.2013

Konkurs na dziadka nie do orzechów



Instytut Spraw Publicznych ogłasza konkurs dla gimnazjalistów „Dziadek nie służy tylko do orzechów”. Aby wziąć udział w konkursie należy przeprowadzić wywiad z własnym dziadkiem. Organizatorzy oczekują, że z rozmów wyłonią się portrety aktywnych, pełnych energii i ciekawych świata ludzi. Konkurs jest uzupełnieniem działań, które mają na celu zidentyfikowanie przyczyn, z których mężczyźni w wieku emerytalnym znikają z przestrzeni publicznej.

60% starszych ludzi spędza wolny czas przed telewizorem, jedynie 11% korzysta z Internetu, zaledwie 1% seniorów dodatkowo się kształci np. na uniwersytetach trzeciego wieku. Przyczyna takiej niskiej aktywności leży głównie w trudnej sytuacji ekonomicznej ludzi starszych – w 2010 roku 39% seniorów musiało się miesięcznie utrzymać za kwotę nieprzekraczającą 900 złotych. Jednak to wykluczenie społeczne dotyka częściej mężczyzn niż kobiety. Panowie po przejściu na emeryturę, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zapadają się w fotel i wskakują w kapcie – mówi Filip Pazderski, analityk Instytutu Spraw Publicznych badający aktywność
społeczną ludzi starszych.

Laureatów konkursu wybierze jury, w skład którego wejdą przedstawiciele Instytutu Spraw Publicznych, Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz dziennika „Metro” – patrona medialnego konkursu. Nagrody dla zwycięzców (iPad, multimedialne słowniki polsko-angielskie oraz modemy do bezprzewodowej transmisji
danych) ufundowali: PwC Polska, Play oraz Wydawnictwo Naukowe PWN.

Konkurs jest organizowany w ramach projektu „Seniorzy – nowa generacja: akademia aktywności lokalnej”. Inicjatywa ma odpowiadać na problem związany ze słabą aktywnością obywatelską i społeczną seniorów, w tym w szczególności mężczyzn oraz brakiem oferty skierowanej do nich przez podmioty zajmujące się działaniem na rzecz osób starszych, jak: uniwersytety trzeciego wieku, lokalne domy kultury, biblioteki, muzea, koła emerytów, etc. Inicjatywa jest współfinansowana z Unii Europejskiej.

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.06.2023

    Inicjatywa Tytoń 21 – mniej młodych ludzi uzależni się od palenia


  • 01.06.2023

    Drzewo Roku 2023 – rozpoczynamy głosowanie!


  • 31.05.2023

    „Dyskryminacja osób z niepełnosprawnościami” – premiera raportu Fundacji Avalon


  • 29.05.2023

    Green Caffè Nero rusza z inicjatywą #zKawąNaRowerze


  • 24.05.2023

    Wiosenny Dzień Charta


  • 22.05.2023

    Trwają zgłoszenia do Effie Awards Poland 2023


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek