Wszystkie osoby w wieku 18 – 30 lat, które nie mają pracy, mogą wziąć udział w konkursie na „Bezrobotnego Roku“ organizowanym przez włoską markę The United Colours of Benetton oraz UNHate Foundation.
Młodzi ludzie, ubrani w mniej lub bardziej biurowe stroje, poważnym wzrokiem patrzą w obiektyw aparatu. Niektórzy patrzą nieco w lewo i w górę, jakby wstydzili się spojrzeć w oko kamery, demonstrowali swoje rozczarowanie, a może po prostu wypatrują lepszej przyszłości. Podobnie jak w innych kampaniach włoskiej marki, bohaterowie zdjęć reprezentują wszystkie rasy i odcienie kolorów włosów i skóry, są ładni i niebanalni. Wszyscy również są podpisani imionami, wiekiem, krajem pochodzenia i swoim zawodem, tym w którym właśnie nie pracują.
„Unemployee of the Year“ (Konkurs na Niepracownika Roku) jest jedną z grzeczniejszych wizualnie kampanii włoskiego Benettona. Zwłaszcza w kontekście poprzedniej akcji przygotowanej dla UNHate Foundation – kampanii „Unhate“ (Nie nienawidź), której kreacje przedstawiały całujących się polityków najwyższej rangi.
Obok kreacji, jednym z głównych elementów kampanii jest strona internetowa unhatefoundation.org, za pośrednictwem której użytkownicy mogą stworzyć swoją „historię braku pracy“ na kształt CV, w które wpisuje się osiągnięcia i doświadczenia zawodowe. Korzystając ze strony, mogą wziąć również udział w konkursie na „Bezrobotnego Roku“. Młodzi bezrobotni mogą proponować własne projekty, których celem jest konkretny wpływ na wzrost ogólnego dobrobytu danej społeczności. Założenia projektowe powinny być także zgodne z celami fundacji UNHate, poszczególne działania powinny zatem wspierać tworzenie kultury pozbawionej nienawiści i stygmatyzacji. Stu najlepszych twórców projektów otrzyma na ich realizację grant w wysokości 5 tysięcy Euro. O tym kto wygra konkurs przesądzi głosowanie wśród wybranej grupy młodych ludzi z przedziału wiekowego 18–30 lat. Konkurs zostanie rozstrzygnięty do 30 października.
W ramach kampanii przygotowano także spot, którego scenariusz nawiązuje do demonstracji bezrobotnych młodych ludzi jakie odbywają się w ostatnich latach na całym świecie – od Stanów Zjednoczonych po Hiszpanię. Jego narrator tłumaczy odbiorcom, dlaczego warto wziąć udział w konkursie, cytując niemal urywki rozmów kwalifikacyjnych oraz wartości, dla których młodzi ludzie chcą pracować. Spot kończy się hasłem: „My job doesn’t define me, what I fight for does“ (To nie praca świadczy o tym kim jestem, tylko to o co walczę).
Paulina Wajszczak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
06.09.2024
We wrogim domu
-
05.09.2024
Inni czynią świat innym
-
04.09.2024
Żołnierzyki
-
03.09.2024
Highway to Hell*
-
02.09.2024
Strefa wojny czy przeciętny dom?
-
01.09.2024
Soap Me Up