Rusza konkurs w ramach kampanii społecznej „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to TAK!” (więcej o akcji tutaj). Uczniowie gimnazjów i szkół średnich przedstawią swoje pomysły na ciekawe aktywności poza siecią lub z jej umiarkowanym wykorzystaniem.
Celem akcji, podobnie jak całego projektu, jest zwiększenie świadomości społecznej odnośnie rosnącego wśród młodzieży zagrożenia uzależnieniem od komputera. Jej twórcy zaznaczają, że problemem nie jest internet, czy też rozwój nowoczesnych technologii, lecz sposób w jaki się z nich korzysta. Największy nacisk kładą więc na zachęcenie młodzieży do łączenia aktywności w sieci z realizacją marzeń w świecie rzeczywistym. Istotną rolę w tym procesie odegrać ma ogólnopolski konkurs skierowany do uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Zadaniem uczestników będzie opracowanie w formie prezentacji PowerPoint autorskiego pomysłu (start-upu), który pomoże im realizować się poza internetem lub połączy korzystanie z sieci z działaniem „w realu”. Ma on dotyczyć takich dziedzin jak: sportu, edukacji, kultury lub rozrywki, i angażować jak największą liczbę osób. Dwie zwycięskie klasy otrzymają łącznie ponad 24 tys. zł na realizację swoich projektów. Dodatkową nagrodą jest udział w profesjonalnym filmie promującym akcję.
Kampania społeczna „WYLOGUJ SIĘ DO ŻYCIA… a robi się to TAK!” jest kontynuacją tej z 2013 o nazwie „Wyloguj się do życia”. Jej ambasadorzy, światowej sławy piłkarze Wojciech Szczęsny i Robert Lewandowski oraz raperzy Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus (2cztery7) w spotach zachęcają młodzież do realizowania swoich pasji i rozwijania zainteresowań niewymagających ciągłego siedzenia przed komputerem.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
12.05.2022
„Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci
-
11.05.2022
Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy
-
06.05.2022
Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach