Rusza kolejna edycja akcji „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”, której przesłaniem jest pokazanie, jak ważne są wiedza o nowotworach i rola bliskich pomagających w zrozumieniu oraz przezwyciężaniu choroby. W tym roku w jej ramach można wziąć udział w konkursie fotograficznym.
„Breast Friends -Przyjaciele od Piersi” to polska edycja międzynarodowej kampanii edukacyjnej prowadzonej w naszym kraju przez Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum i wspieranej przez firmę Roche Polska. Celem akcji jest podkreślenie szczególnej roli kogoś bliskiego podczas walki z nowotworem. Przyjaciel może pomóc chorej przejść przez kryzys związany z pierwszą diagnozą oraz zadbać, aby rozpoznanie nowotworu było pełne, a pacjentka wiedziała o swoim raku jak najwięcej. Jest to ważne, ponieważ rak piersi to choroba niejednorodna, występuje wiele jego typów, które mają różny przebieg, rokowanie i wymagają odmiennego leczenia.Właściwe i pełne rozpoznanie choroby, w tym histopatologiczne ustalenie typu raka piersi, pozwala na zastosowanie optymalnej dla danej pacjentki terapii, a przez to zwiększa jej szanse na wyleczenie. Wizytówką kampanii „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” jest różowo-pomarańczowa wstążeczka, która symbolizuje przyjaciela (różowy) i różnorodność typów nowotworów piersi (pomarańczowy).
Tegoroczna, 6. edycja „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi”, objęta honorowym patronatem Polskiej Unii Onkologii, prowadzona jest w formie konkursu. Zadanie konkursowe polega na wykonaniu fotografii pomnika, który w połączeniu z różowo-pomarańczowym symbolem kampanii najlepiej zaprezentuje ideę „Breast Friends – Przyjaciele od Piersi” i pozwoli promować wiedzę o roli kogoś bliskiego podczas walki z nowotworem. Nadesłane zdjęcia wraz z uzasadnieniem „Dlaczego należy oznaczać typ nowotworu piersi?” zostaną zamieszczone na Facebooku i poddane ocenie jego użytkowników.Więcej informacji o konkursie oraz regulamin dostępne są na www.amazonki.org.pl.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2023
Wystawa „To sztuka być sobą” — w przestrzeni miejskiej Torunia
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
27.11.2023
Rusza 23. MFF Watch Docs — start w najbliższy piątek
-
23.11.2023
„Sernik z kamieniami” już w sprzedaży!
-
20.11.2023
Po raz dziesiąty Mosznowładcy zapuszczają wąsy i badają mężczyzn w całej Polsce
-
15.11.2023
Zapraszamy na webinar dla mediów – jak nie stygmatyzować osób w kryzysie psychicznym