Opublikowano właśnie ostatni film kampanii „Come and Complain”, która zakończy się w ostatnich dniach kwietnia.
Kampania rozpoczęła się w lipcu, kiedy to w sieci pojawiły się filmy przedstawiające kulturowego eksperta, komputerowego geeka i taksówkarza. Od tamtego momentu na potrzebę akcji przygotowano 135 grafik i 2 nowe postaci (Biały Miś i businesswoman). Zleceniodawcą kampanii był Instytut Adama Mickiewicza, którego zadaniem jest promocja polskiej kultury na świecie i aktywny udział w międzynarodowej wymianie kulturalnej. Wspomniane filmy oraz działania w internecie miały przewrotnie promować polską kulturę za granicą i zachęcać obcokrajowców do odwiedzenia Polski.
Ostatnie przedstawia kelnerkę, która polerując szklankę monotonnym głosem opowiada o stereotypowej skłonności Polaków do picia alkoholu. W tej dziedzinie też są przeciętni, bo więcej procentów spożywają chociażby Francuzi. Na to też narzeka kelnerka – skoro Polacy piją mniej, to i napiwki są mniejsze.
Autorami pomysłu są Jan Mosiejczuk i Tomasz Chojnacki z Blacklama.pl. Produkcją klipów zajęło się studio Papaya Films. Komunikację w mediach społecznościowych prowadzi Bird&Co.
zobacz także
-
10.06.2025Wydarzenia
Drzewo Roku po raz 15!
-
15.05.2025Wydarzenia
Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich
-
14.05.2025Wydarzenia
Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie
-
14.04.2025Wydarzenia
Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!
-
23.03.2025Wydarzenia
Operacja Czysta Rzeka
-
20.03.2025Wydarzenia
Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!