Opublikowano właśnie ostatni film kampanii „Come and Complain”, która zakończy się w ostatnich dniach kwietnia.
Kampania rozpoczęła się w lipcu, kiedy to w sieci pojawiły się filmy przedstawiające kulturowego eksperta, komputerowego geeka i taksówkarza. Od tamtego momentu na potrzebę akcji przygotowano 135 grafik i 2 nowe postaci (Biały Miś i businesswoman). Zleceniodawcą kampanii był Instytut Adama Mickiewicza, którego zadaniem jest promocja polskiej kultury na świecie i aktywny udział w międzynarodowej wymianie kulturalnej. Wspomniane filmy oraz działania w internecie miały przewrotnie promować polską kulturę za granicą i zachęcać obcokrajowców do odwiedzenia Polski.
Ostatnie przedstawia kelnerkę, która polerując szklankę monotonnym głosem opowiada o stereotypowej skłonności Polaków do picia alkoholu. W tej dziedzinie też są przeciętni, bo więcej procentów spożywają chociażby Francuzi. Na to też narzeka kelnerka – skoro Polacy piją mniej, to i napiwki są mniejsze.
Autorami pomysłu są Jan Mosiejczuk i Tomasz Chojnacki z Blacklama.pl. Produkcją klipów zajęło się studio Papaya Films. Komunikację w mediach społecznościowych prowadzi Bird&Co.
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
12.05.2022
„Druh znaczy przyjaciel” – Dem zaprojektował polsko-ukraiński słowniczek dla dzieci
-
11.05.2022
Dzień bez Śmiecenia — inauguracja letniej edycji Operacji Czysta Rzeka
-
10.05.2022
Gazeta.pl i Ukrayina.pl licytują słynne znaczki pocztowe z podpisami bohaterów Ukrainy
-
06.05.2022
Muzeum Narodowe w Warszawie i AMS pokazują sztukę w przestrzeni miasta
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach