logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Konie za… kartridże
10.04.2012
Tematy: Wydarzenia

Konie za… kartridże



Klub Gaja i firma Green Project zachęcają do ratowania koni i ochrony środowiska poprzez zbieranie kartridży. Udział w programie zadeklarowało już prawie 200 szkół w całej Polsce.

Pieniądze zaoszczędzone na powtórnym przetworzeniu produktu organizacja przeznaczy na wykup koni. Zużyte kartridże, pozostawione na wysypisku, rozkładają się około 800 lat, a przy produkcji tuszy i tonerów z użyciem refabrykowanych kartridży zużywa się o wiele mniej energii, surowców i wody niż przy produkcji nowych. Aby wykupić jednego konia, potrzebne jest co najmniej 3 tysiące kartridży.

Zbiórkę zużytych kartridży (oryginalnych i zamienników do drukarek atramentowych i laserowych) mogą prowadzić uczniowie przy pomocy rodziców i nauczycieli. Inicjatorzy zachęcają do zaproszenia do akcji krewnych i znajomych, szkół, zaprzyjaźnionych firm, instytucji i urzędów. Aby przystąpić do programu „Zbieraj kartridże, ratuj konie” wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy.

Do rzeźni idą konie po ciężkich pracach polowych, leśnych i sporcie wyczynowym oraz te, które od urodzenia są hodowane na mięso. Na ubój trafiają również zwierzęta zaniedbane i schorowane. Koszt zakupu jednego konia to ok. 4 tysięcy zł. Klub Gaja wykupuje zwierzęta, znajduje dla nich nowe miejsca, wspiera ich utrzymanie i leczenie, terapię, opłaca leki i opiekę weterynaryjną oraz monitoruje sytuację wszystkich zwierząt oddanych do adopcji. Konie trafiają m. in. do fundacji i stowarzyszeń, które dzięki nim prowadzą hipoterapię chorych dzieci i dorosłych. Zwierzęta pracują także w niewielkich gospodarstwach lub w agroturystyce. Do tej pory Klub Gaja wykupił 48 koni.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek