logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Odpowiedzialny biznes / CSR
   ──────  05.03.2010

Komunikacja zapachem



Jak okazać wsparcie osobie niewidomej? Można uperfumować się specjalną wodą toaletową, podwójnie (to istotny fakt, wykraczający poza klasyczny marketing społecznie zaangażowany) dedykowaną osobom, które mają uszkodzony zmysł wzroku.

Organizacja Guide Dogs Australia oraz agencja Clemenger BBDO z Melbourne znalazły pomysłowe rozwiązanie oparte na wykorzystaniu zmysłu, z którego osoby z uszkodzonym wzrokiem mogą w pełni skorzystać – zmysłu powonienia. Zaproponowały znanej w Australii firmie kosmetycznej Kit wyprodukowanie wody toaletowej "Support Scent" (Wspierający zapach), z której dochód byłby przekazywany na rzecz GDA, ale co ważniejsze – osoby używające tych perfum okazywałyby solidarność wobec osób niewidomych w dostępny poznawczo dla nich sposób (co wprost pokazuje spot reklamowy).

Aby zapach był rozpoznawalny wśród osób niewidzących i niedowidzących agencja wysłała do nich pachnące nowymi perfumami listy (napisane oczywiście alfabetem Braille’a), z informacją o planowanych działaniach.

Jak podkreślił dyrektor kreatywny Clemenger BBDO: – Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że jednym z największych problemów, z jakim muszą się borykać niewidomi, jest ogromna samotność. Koncepcja 'zapachu wsparcia’ używanego i rozprzestrzenianego przez osoby widzące ma temu przeciwdziałać i sprawiać, by osoby z uszkodzonym wzrokiem mogły poczuć troskę i życzliwość ze strony reszty społeczeństwa.

Firma Kit wyprodukowała dodatkowo zestaw kosmetyków do pielęgnacji ciała o tym samym zapachu. Produkty linii "Support scent" sprzedawane są w perfumeriach na całym świecie oraz na stronie www poświęconej kampanii.
P.Cieślikiewicz


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 16.05.2022

    Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


  • 03.05.2022

    Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


  • 20.04.2022

    Words don’t come easy to me


  • 04.04.2022

    Cena twojego wydruku z bankomatu


  • 04.04.2022

    Effie In Practice – zaproszenie na webinary


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek