Jak okazać wsparcie osobie niewidomej? Można uperfumować się specjalną wodą toaletową, podwójnie (to istotny fakt, wykraczający poza klasyczny marketing społecznie zaangażowany) dedykowaną osobom, które mają uszkodzony zmysł wzroku.
Organizacja Guide Dogs Australia oraz agencja Clemenger BBDO z Melbourne znalazły pomysłowe rozwiązanie oparte na wykorzystaniu zmysłu, z którego osoby z uszkodzonym wzrokiem mogą w pełni skorzystać – zmysłu powonienia. Zaproponowały znanej w Australii firmie kosmetycznej Kit wyprodukowanie wody toaletowej "Support Scent" (Wspierający zapach), z której dochód byłby przekazywany na rzecz GDA, ale co ważniejsze – osoby używające tych perfum okazywałyby solidarność wobec osób niewidomych w dostępny poznawczo dla nich sposób (co wprost pokazuje spot reklamowy).
Aby zapach był rozpoznawalny wśród osób niewidzących i niedowidzących agencja wysłała do nich pachnące nowymi perfumami listy (napisane oczywiście alfabetem Braille’a), z informacją o planowanych działaniach.
Jak podkreślił dyrektor kreatywny Clemenger BBDO: – Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że jednym z największych problemów, z jakim muszą się borykać niewidomi, jest ogromna samotność. Koncepcja 'zapachu wsparcia’ używanego i rozprzestrzenianego przez osoby widzące ma temu przeciwdziałać i sprawiać, by osoby z uszkodzonym wzrokiem mogły poczuć troskę i życzliwość ze strony reszty społeczeństwa.
Firma Kit wyprodukowała dodatkowo zestaw kosmetyków do pielęgnacji ciała o tym samym zapachu. Produkty linii "Support scent" sprzedawane są w perfumeriach na całym świecie oraz na stronie www poświęconej kampanii.
P.Cieślikiewicz
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
16.05.2022
Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja
-
03.05.2022
Ruszyły zgłoszenia do Effie Awards 2022. Szykują się zmiany w kategoriach
-
26.04.2022
Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu
-
20.04.2022
Words don’t come easy to me
-
04.04.2022
Cena twojego wydruku z bankomatu
-
04.04.2022
Effie In Practice – zaproszenie na webinary