26 znanych polskich aktorów i dziennikarzy zainaugurowało wczoraj kampanię „Nasze dzieci w sieci”, fundacji Kid Protect i firmy MMJ. Celem ich działań jest zwrócić uwagę rodziców na zagrożenia, jakie czyhają na dzieci w wirtualnym świecie.
Dbałość o bezpieczeństwo dziecka podczas zabawy w świecie rzeczywistym jest naturalna. W świecie wirtualnym – już niekoniecznie. Spędzając czas przed monitorem komputera dziecko najczęściej zostaje pozbawione nadzoru. Niewielu rodziców wie, jakie strony przeglądają ich dzieci, a dostęp do internetu staje się coraz bardziej powszechny.
Rzecznik policji Mariusz Sokołowski zwraca uwagę, że „pedofile już dawno przenieśli się z piaskownic do internetu.” Przed dorosłymi taka sytuacja stawia nowe wyzwanie – ochrony swych podopiecznych przed zagrożeniami związanymi z cyberprzestepczością i przed kontaktami ze szkodliwymi treściami i niewłaściwymi osobami.
W ramach kampanii znane osoby (m.in. Daria Widawska, Edyta Olszówka, Małgorzata Kożuchowska, Małgorzata Socha, Zbigniew Zamachowski, Joanna Żółkowska, Andrzej Grabowski, Michał Żebrowski, Krzysztof Tyniec, Andrzej Sołtysik, Marcin Perchuć, Justyna Sieńczyłło, Wojciech Malajkat, Dorota Landowska) opowiadają rodzicom o różnych rodzajach zagrożeń i zachęcają do zadbania o bezpieczeństwo dzieci online. Spotom towarzyszą reportaże z planu oraz filmy eksperckie skierowane do opiekunów. Reżyserem kampanii jest Antek Nykowski, a producentem Samolot.tv. Na potrzeby kampanii uruchomiona została specjalna strona: www.naszedzieciwsieci.org
Patronat honorowy nad kampanią objęli Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak oraz Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania Elżbieta Radziszewska. Kampania jest realizowana w ramach projektu Fundacji „Szkoła Bezpiecznego Internetu“ – wpisanego do Rządowego programu przeciwdziałania przestępczości i zachowaniom aspołecznym „Razem bezpieczniej“.
Zgodnie z informacją Komendy Głównej Policji, tylko w ubiegłym roku w związku z utrwaleniem, posiadaniem i rozpowszechnianiem w internecie treści pedofilskich z osobami poniżej 15. roku życia zatrzymano ponad 1300 osób. W tym roku w pierwszej połowie w ramach pięciu ogólnopolskich akcji zatrzymano ponad 300.
M. Prządka
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
30.11.2023
Lidl promuje produkty z certyfikatem Fairtrade
-
25.10.2023
Lidl i WWF Polska łączą siły na rzecz odtworzenia krajobrazu rolniczego w Polsce
-
24.10.2023
Gala Effie Awards Poland 2023
-
13.10.2023
Znamy Nominowanych Effie Awards Poland 2023
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
14.08.2023
Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 31 sierpnia!