logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Komiks o wylogowywaniu się do życia
13.12.2013
Tematy: Wydarzenia

Komiks o wylogowywaniu się do życia



Ponad 150 komiksów wykonanych różnymi technikami plastycznymi przez gimnazjalistów z całej Polski można zobaczyć w internetowej galerii konkursowej. Między 11 a 17 grudnia każdy może zagłosować na najlepsze jego zdaniem prace. Konkurs jest częścią projektu społecznego Wyloguj się do życia organizowanego przez Fundację FIRST.

Zadaniem konkursowym dla klas gimnazjalnych było przygotowanie komiksu rozwijającego hasło projektu: Wyloguj się do życia. Prace miały ponadto w ciekawy sposób pokazać, że Internet, chociaż niezbędny w codziennym życiu, może uzależniać, a niekontrolowane korzystanie z niego – prowadzić do izolacji i osamotnienia. Do udziału w rywalizacji o nagrodę – trzydniową wycieczkę w Polsce dla całej klasy – zgłoszono 158 komiksów. Nie brakuje wśród nich prac tworzonych przy pomocy klasycznych technik plastycznych (ołówek, kredki, farby), ale równie wiele klas zdecydowało się wykorzystać grafikę komputerową, kolaż zdjęć czy wyklejane elementy. Wszystkie komiksy można oglądać w przygotowanej do tego galerii znajdującej się na oficjalnej platformie komunikacyjnej projektu: www.wylogujsie.org, w zakładce „konkurs”. Internauci zdecydują, które prace przejdą do drugiego etapu konkursu.  

Głosowanie internetowe potrwa do wtorku 17 grudnia (do godziny 12:00). Na każdą pracę, z jednego adresu IP, można oddać jeden głos na dobę. Pięć komiksów z największą liczbą głosów internautów, zostanie poddane ocenie jurorów, którzy ostatecznie wyłonią zwycięzcę, biorąc pod uwagę jakość wykonania, pomysłowość, ale też zaangażowanie twórców i pracę zespołową. Werdykt zostanie ogłoszony 18 grudnia.

Konkurs jest częścią organizowanej przez Fundację FIRST akcji Wyloguj się do życia. Projekt ma uświadomić rosnące zagrożenie uzależnieniem od komputera i Internetu, promować racjonalne korzystanie z tych narzędzi i zachęcać do zachowania równowagi w funkcjonowaniu w rzeczywistości realnej i wirtualnej. W połowie listopada do ponad 7,5 tys. szkół gimnazjalnych w całej Polsce zostały wysłane pakiety z materiałami edukacyjnymi, zaproszeniem do udziału w konkursie oraz filmem nakręconym na potrzeby projektu we współpracy z artystami i profesjonalistami. Dzień wyboru najlepszego komiksu – 18 grudnia – jest również datą premiery filmu Wyloguj się do życia na oficjalnym kanale Youtube.








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek