logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  02.08.2011

Koleje Mazowieckie ostrzegają w kampanii „Nie daj się złowić w sezonie”



Wakacje to czas odpoczynku, ale nie dla złodziei, którzy pracowicie je spędzają wykorzystując letnie rozluźnienie i brak ostrożności ludzi. Spółka Koleje Mazowieckie oraz Komenda Stołeczna Policji (KSP) organizują akcję „Nie daj się złowić w sezonie”, która ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa osób korzystających z pociągów Kolei Mazowieckich, środków transportu miejskiego, szpitali, placówek gastronomicznych oraz biur. Ma również uzmysłowić, jaką wartość, oprócz finansowej, mają dokumenty lub karty płatnicze.

Jednym z elementów kampanii jest „polowanie” policjantów na osoby nieostrożnie noszące wartościowe rzeczy (portfele, telefony, bagaże). Ich efektem nie będzie kłopotliwa i bolesna strata pieniędzy i dokumentów, a tylko przyklejenie naklejki informującej o zagrożeniu. Policjanci mogą też zainscenizować kradzież oraz poinformować, czego nie należy robić, aby nie stać się potencjalną ofiarą kradzieży kieszonkowej. Zwrócą też uwagę na otoczenie: w jaki sposób i czy w ogóle ludzie reagują na przestępstwa, które dzieją się obok nich.

W pociągach Spółki Koleje Mazowieckie umieszczone zostaną ulotki, plakaty oraz emisje filmu edukacyjnego z udziałem aktorki Anny Guzik.

Akcja ma również zapobiegać dalszym skutkom związanym z utraceniem dokumentów (dowodu osobistego, paszportu oraz prawa jazdy) i informowanie o bankowym Systemie „Dokumenty Zastrzeżone”. System DZ chroni osoby, które utraciły dokumenty tożsamości. Ogranicza możliwość ich późniejszego wykorzystania do celów przestępczych, popełnianych w imieniu i na szkodę osoby, która dokumenty utraciła.

Warto pamiętać, że wobec nasilających się prób wyłudzeń z wykorzystaniem cudzej tożsamości, samo zgłoszenie utraty dokumentów na Policji czy w urzędzie nie wystarcza. Powinno się jak najszybciej, dla własnego bezpieczeństwa oraz ochrony mienia, zgłosić ten fakt w banku. Wystarczy dokonać zastrzeżenia w jednym oddziale, aby informacja trafiła natychmiast do kilkudziesięciu tysięcy placówek w całej Polsce i do innych uczestników Systemu.

Partnerami kampanii „Nie daj się złowić w sezonie” są: Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o. o., Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o. oraz Związek Banków Polskich. Patronat nad akcją objął Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego.
M. Czerepak

 

 


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 28.07.2023

Nabór do konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przedłużony do 11 sierpnia


Raportowanie ESG staje się w ostatnim czasie coraz powszechniejsze. Konkurs „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” przyczynia się do poprawy jakości...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 28.09.2023

    Dzień Polskiej Muzyki – 1 października rozgłośnie będą grały tylko polskie utwory


  • 22.09.2023

    #LasySięLiczą w całej Polsce. Zaproszenie na święto lasu 23-24 września


  • 11.09.2023

    Narodowy Dzień Sportu 2023 już 17 września


  • 07.09.2023

    13 EKO wiat AMS na nowej linii tramwajowej w Krakowie


  • 04.09.2023

    Startuje konkurs fotograficzny Wiki Lubi Zabytki


  • 04.09.2023

    „Książka za worek śmieci” – ruszyła XXI edycja akcji


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek