logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Kolacja bez wieloryba
20.06.2010
Tematy: Kampanie, Japonia, Ekologia i środowisko

Kolacja bez wieloryba

Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.
Your browser does not support the video tag.


Boczek z wieloryba? Źle. Boczek z…? Źle. Bocz… Źle. Egzotyczne, trochę śmieszne i trochę straszne – spoty z kukiełką i z czczeniem pamięci wieloryba także należą do tego 'nurtu’ pomysłów – reklamy japońskiego oddziału IFAW apelują do klientów restauracji by nie zamawiali wielorybiego mięsa. W ten sposób, obniżając popyt na tego rodzaju dania, mogą uratować wieloryby zabijane w tym kraju rzekomo do celów naukowych, ale powszechnie wiadomo, że i do handlowo-kulinarnych. Mięso z wieloryba uchodzi w Japonii za przysmak, a boczek wielorybi za luksusową odmianę świńskiego.

Problemem japońskiego przemysłu wielorybniczego – pożądanego z punktu widzenia ekologów – jest obserwowany od kilku lat spadek popytu na mięso wielorybów. Doprowadziło to jednak do kampanii głoszącej, że połów waleni jest kulturowo i ekonomicznie ważny dla dobra Japonii. Głosiło się również, że walenie zjadają zbyt wiele ryb i zagrażają utrzymaniu jakości i ilości ich połowów. To twierdzenie, jak przekonują ekolodzy, nie ma żadnych naukowych podstaw.

Wieloryby oprócz mięsa dostarczają Japończykom wielu innych surowców, np. oleju czy ambry. Dawniej olej wielorybi wykorzystywano jako smar do maszyn, paliwo do lamp ulicznych i tłuszcz do produkcji mydła. Fiszbiny wielorybów grenlandzkich służyły do produkcji butów, gorsetów i parasoli. Z zębów kaszalota powstawały klawisze do pianin i guziki.

Ambra, wydzielina z przewodu pokarmowego kaszalota, zaliczana jest ciągle do najdroższych składników perfum. 2 kg ambry to dzisiaj równowartość wysokiej klasy mercedesa.

Pomimo obowiązującego od 1986 r. moratorium na komercyjne połowy wielorybów, kraje wielorybnicze – Japonia, Islandia, Norwegia – nadal dokonują połowów, i będą tak robić w związku z fiaskiem czerwcowej konferencji nt. wielorybnictwa, która nie przyniosła żadnych ustaleń ograniczających ten proceder. Przedstawiciele stron Konwencji o Uregulowaniu Połowów Wielorybów nie zdołali podjąć żadnych decyzji.



Nazwa kampanii:
The Simplest Way to Save Whales
Czas:
2010.6.13 - 2010.6.30
Nadawca:
IFAW (International Fund for Animal Welfare) Japan
Media:
Internet, prasa
Wykonawca:
Ogilvy & Mather Japan, Tokyo
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, konsumenci, klienci restauracji
Hasło kampani:
Save whales! (Ratuj wieloryby!)





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 14.07.2025Kampanie

    To zdjęcie wciąż się ładuje. Poruszająca kampania o Alzheimerze

  • 12.07.2025Kreacje / printy

    Kwiaty

  • 10.07.2025Kreacje / printy

    Nie ma powodu do świętowania

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek