Kokaina roller coaster
Kampania nagrodzona w Cannes. Kolejka górska to ryzykowna zabawa – prawie każdy wsiada na nią z uśmiechem na ustach, ale nie każdy kto z niej schodzi czuje się dobrze. Plakat hiszpańskiej kampanii „Cocaine“ przedstawia wyjątkowo kręty i niebezpieczny roller coaster, którego zawiłości układają się w kształt słowa „kokaina“. Tor w pewnym momencie urywa się, a śmiałkowie jadący kolejką są blisko przepaści. Hasło „You know where the fun begins, but not where it could end“ („Wiesz, gdzie jest początek zabawy, ale nie wiesz, gdzie jest jej koniec“) ma otworzyć młodym ludziom oczy na nieodwracalne skutki zażywania kokainy oraz przypomnieć, że każdy kontakt z tym narkotykiem może mieć tragiczne konsekwencje nawet w bardzo odległej przyszłości.
Kampania „Cocaine“ wykonana przez DDB Madrid powstała na zlecenie Foundation Against Drug Consumption (FAD). Jej adresatami są młodzi ludzie w wieku 15-24 lat, ponieważ to właśnie ich dotyczy największe ryzyko uzależnienia od kokainy. W Hiszpanii narkotyk ten jest tak rozpowszechniony, że jego śladowe ilości można znaleźć w powietrzu niektórych miast, a aż 3 procent dorosłych zażywa go rekreacyjnie, co stanowi światowy rekord. Kampania ma na celu obniżenie tych statystyk poprzez uświadomienie młodzieży, że zabawa z kokainą prędzej czy później kończy się poważnym uzależnieniem.
FAD to hiszpańska organizacja walcząca z uzależnieniem od narkotyków. Od ponad 20 lat zajmuje się organizacją działań profilaktycznych oraz antynarkotykowych akcji społecznych.
Plakat „Cocaine“ otrzymał Brązowego Lwa na Festiwalu w Cannes w kategorii „Outdoor“.
K. Kondracka
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.07.2022
Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów
-
21.07.2022
Krwawe diamenty
-
20.07.2022
Bądź bezpieczny przy pracy
-
19.07.2022
Nie jesteśmy twoim śmietnikiem
-
18.07.2022
Lidl Polska zachęca do powiedzenia TAK! roślinnym produktom
-
15.07.2022
Polska borówka rośnie w siłę