logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Kobiety w biznesie teraz i w przyszłości
20.12.2012
Tematy: Wydarzenia

Kobiety w biznesie teraz i w przyszłości



Mimo wielu pozytywnych zmian w sytuacji kobiet na rynku pracy, wciąż aktualne pozostają zjawiska dyskryminacji ze względu na płeć, nierówny dostęp do awansów, niski udział kobiet w zarządach czy nierówne wynagrodzenie za tę samą pracę – zauważa Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB). W analizie „Kobiety w biznesie: stan obecny, proponowane rozwiązania” FOB wskazuje na obecne trendy zwiększania udziału kobiet w biznesie oraz rozwiązania na przyszłość.

W analizie poruszono zagadnienia związane z zatrudnieniem kobiet w spółkach giełdowych, w tym w zarządach tych spółek, gorszą od mężczyzn sytuacją kobiet w miejscu pracy, kobiecym stylem zarządzania oraz wartością, jaką wnosi zarządzanie różnorodnością, a także o kwotach w biznesie.

Jak zauważa Magdalena Andrejczuk, Koordynatorka Karty Różnorodności w Polsce, kwestia kobiet w biznesie dotyczy całego społeczeństwa: – Elastyczny czas pracy, pewność po powrocie po urlopie rodzicielskim, sprawiedliwy system wynagrodzeń i dostęp do szkoleń i awansów w równym stopniu dotyczą również mężczyzn. Ten dyskurs obejmuje takie kwestie jak efektywność, kreatywność, różnorodność oraz innowacyjność. Tak bowiem można opisać wyłącznie zespół, w którym są zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Badania mówią jednoznacznie – spółki z kobietami w zarządzie osiągają znacznie wyższe zyski.

Temat komentują Viviane Reding (Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej i komisarz UE ds. sprawiedliwości), Iwona Georgiew (Partner Deloitte, kieruje programem Diversity w Europie Środkowej i klubem dla kobiet biznesu „SheXO”), Zbigniew Gajewski (Zastępca Dyrektora Generalnego ds. Rozwoju, PKPP Lewiatan) oraz Magdalena Andrejczuk (Koordynatorka Karty Różnorodności w Polsce, FOB).

Analiza tematyczna FOB to cyklicznie wydawany dokument, przygotowywany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i udostępniany uczestnikom Programu Partnerstwa, a w późniejszym czasie upubliczniany również dla pozostałych interesariuszy.

Analiza „Kobiety w biznesie: stan obecny, proponowane rozwiązania” dostępna jest na stronie odpowiedzialnybiznes.pl.








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek