logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Kobiety dostają ryzykowne stanowiska
17.02.2010
Tematy: Wydarzenia

Kobiety dostają ryzykowne stanowiska



Kobiety są wybierane na stanowiska kierownicze wówczas, gdy funkcje te wiążą się ze szczególnym ryzykiem niepowodzenia. To wnioski z badań psycholog, dr Michelle Ryan, która opublikowała je na łamach kwartalnika „Psychology of Women Quarterly”, zajmującego się tematyką feministyczną.

Dr Ryan przeanalizowała dane na temat kandydatur do parlamentu brytyjskiego w 2005 roku. Stwierdziła przy tym, że kandydatki Partii Konserwatywnej wysuwane były na miejsca, na których pozycja przeciwników z Partii Pracy była tak ugruntowana, że praktycznie kandydatki były na starcie pozbawione szans na wygraną.

Eksperyment psychologiczny, który przeprowadziła dr Ryan wśród studentów nauk politycznych potwierdził ten mechanizm. Eksperyment miał formę gry, w której studenci przeprowadzali wybory. Ich „kandydat” ubiegał się o miejsce łatwe do zdobycia (bo już obsadzone przez ich partię) lub ryzykowne (znajdujące się w rękach silnej opozycji).

Okazało się, że w sytuacji, gdy wygrana w wyborach wydawała się sprawą prostą, studenci wysuwali mężczyznę jako kandydata. Natomiast na nominację na stanowiska, gdzie ryzyko porażki było duże, większe szanse miały kobiety.

– Dyskryminacja ze względu na płeć w polityce może być subtelna i trudna do zauważenia – mówi dr Ryan, cytowana w serwisie Eurekalert. – Kobiety w dalszym ciągu nie są wystarczająco reprezentowane na stanowiskach politycznych, często stawiane są też przed nimi trudniejsze zadania polityczne, niż przed mężczyznami -dodaje dr Ryan. Parafrazując wyrażenie „szklany sufit”, używane dla określenia ograniczenia awansu zawodowego kobiet, opisała tę sytuację, jako „szklany klif”.
PAP








03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 14.04.2025Wydarzenia

    Nie wyrzucaj ubrań do odpadów zmieszanych!

  • 23.03.2025Wydarzenia

    Operacja Czysta Rzeka

  • 20.03.2025Wydarzenia

    Polski Buk z Dalkowa zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2025!

  • 10.02.2025Wydarzenia

    Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek