logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Klimatyczna Gra (o Tron)
14.01.2016
Tematy: Kampanie, Francja, Ekologia i środowisko

Klimatyczna Gra (o Tron)

Your browser does not support the video tag.


W tym roku do Westeros zima prawdopodobnie nie nadejdzie – klimat jej na to nie pozwoli. Tak przynajmniej przewiduje Greenpeace w swojej nowej kampanii.

Francuski Greenpeace postawił na kampanię, która nawiązuje do zbliżającego się 6. sezonu znanego serialu "Gra o Tron". Wykorzystując oczekiwanie fanów na nadchodzący sezon, organizacja zwraca w spocie uwagę na poważny problem, a mianowicie topnienie lodowców spowodowane ociepleniem klimatu.

Spot przedstawia postać z serialu – White Walker’a (Innego), który tak jak w produkcji, nadchodzi do królestwa Westeros wraz z zimą. Bohaterowie obawiają się Innych, ponieważ żyją oni po drugiej stronie muru królestwa, gdzie panuje zima. Zwrotem, którym często określano nadejście Innych wraz z zimą, co oznacza również nadchodzące niebezpieczeństwo, jest "Winter is coming" ("Zima nadchodzi"). Twórcy kampanii wykorzystali ten zwrot i użyli go jako nazwy kampanii, jednak w zmienionej postaci – "Winter is not coming" ("Zima nie nadchodzi"). Postać Innego zbliża się krocząc w śniegu, wydając z siebie przerażające krzyki. Całej scenie towarzyszy kinowy głos lektora, co na początku wydaje się być zapowiedzią nowego sezonu serialu. Jednak po chwili pod White Walkerem zapada się lód i Inny po prostu tonie w zimnej wodzie. Wtedy to na ekranie pojawiają się informacje dotyczące problemu, który tak naprawdę jest przedmiotem kampanii: "Quelques degrés de plus. Ҫa change toute l’histoire" ("Parę stopni więcej. To zmienia całą historię") i dalej: "La fonte des glaces n’est qu’une des concéquences du dérèglement climatique qui menace notre planète" ("Topniejący lód jest tylko jedną z konsekwencji zmian klimatu, które zagrażają naszej planecie"). Organizacja zaprasza również odbiorców do dotacji na rzecz ratowania klimatu na swojej stronie internetowej www.winterisnotcoming.org: "Sauvez le climat, faites un don" ("Ratuj klimat, dokonaj wpłaty")

Kampania wyróżnia się kreatywnoym pomysłem i oprawą graficzną. Również fakt wykorzystania znanego serialu i skali oczekiwania fanów, aby przedstawić poważny problem klimatyczny, jest niepośledni. Na pewno wiele osób obejrzy spot chociażby z ciekawości albo trafi nań szukając informacji o lubianym serialu.

Aleksandra Rychlicka



Nazwa kampanii:
Winter is not coming
Czas:
2015.12.15
Nadawca:
Greenpeace
Media:
Internet
Wykonawca:
84.Paris
Adresaci:
Fani serialu "Gra o Tron", osoby szukające treści o serialach w internecie





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek