logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Ekologia i środowisko
   ──────  14.01.2016

Klimatyczna Gra (o Tron)

Your browser does not support the video tag.


W tym roku do Westeros zima prawdopodobnie nie nadejdzie – klimat jej na to nie pozwoli. Tak przynajmniej przewiduje Greenpeace w swojej nowej kampanii.

Francuski Greenpeace postawił na kampanię, która nawiązuje do zbliżającego się 6. sezonu znanego serialu "Gra o Tron". Wykorzystując oczekiwanie fanów na nadchodzący sezon, organizacja zwraca w spocie uwagę na poważny problem, a mianowicie topnienie lodowców spowodowane ociepleniem klimatu.

Spot przedstawia postać z serialu – White Walker’a (Innego), który tak jak w produkcji, nadchodzi do królestwa Westeros wraz z zimą. Bohaterowie obawiają się Innych, ponieważ żyją oni po drugiej stronie muru królestwa, gdzie panuje zima. Zwrotem, którym często określano nadejście Innych wraz z zimą, co oznacza również nadchodzące niebezpieczeństwo, jest "Winter is coming" ("Zima nadchodzi"). Twórcy kampanii wykorzystali ten zwrot i użyli go jako nazwy kampanii, jednak w zmienionej postaci – "Winter is not coming" ("Zima nie nadchodzi"). Postać Innego zbliża się krocząc w śniegu, wydając z siebie przerażające krzyki. Całej scenie towarzyszy kinowy głos lektora, co na początku wydaje się być zapowiedzią nowego sezonu serialu. Jednak po chwili pod White Walkerem zapada się lód i Inny po prostu tonie w zimnej wodzie. Wtedy to na ekranie pojawiają się informacje dotyczące problemu, który tak naprawdę jest przedmiotem kampanii: "Quelques degrés de plus. Ҫa change toute l’histoire" ("Parę stopni więcej. To zmienia całą historię") i dalej: "La fonte des glaces n’est qu’une des concéquences du dérèglement climatique qui menace notre planète" ("Topniejący lód jest tylko jedną z konsekwencji zmian klimatu, które zagrażają naszej planecie"). Organizacja zaprasza również odbiorców do dotacji na rzecz ratowania klimatu na swojej stronie internetowej www.winterisnotcoming.org: "Sauvez le climat, faites un don" ("Ratuj klimat, dokonaj wpłaty")

Kampania wyróżnia się kreatywnoym pomysłem i oprawą graficzną. Również fakt wykorzystania znanego serialu i skali oczekiwania fanów, aby przedstawić poważny problem klimatyczny, jest niepośledni. Na pewno wiele osób obejrzy spot chociażby z ciekawości albo trafi nań szukając informacji o lubianym serialu.

Aleksandra Rychlicka


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Winter is not coming
Czas:
2015.12.15
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Francja
Nadawca:
Greenpeace
Media:
Internet
Wykonawca:
84.Paris
Adresaci:
Fani serialu "Gra o Tron", osoby szukające treści o serialach w internecie





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.08.2022

    Ogólnopolski Wielki Dzień Pszczół


  • 27.07.2022

    Na Dzień Ryby zapraszają bocian, byczek, kur i zając


  • 26.07.2022

    Kampania Poland Soul Travel promuje slow turystykę wśród Austriaków i Szwajcarów


  • 21.07.2022

    Krwawe diamenty


  • 20.07.2022

    Bądź bezpieczny przy pracy


  • 19.07.2022

    Polacy zdecydowanie popierają rozwój energetyki wiatrowej


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek