logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Kilometrowa podróż po szklankę wody
09.12.2017
Tematy: Kampanie, Wielka Brytania, Problemy społeczne, Pomoc rozwojowa

Kilometrowa podróż po szklankę wody



Podstawowym problemem w Afryce jest brak pitnej wody. Szacuje się, że ponad 2.4 miliona dzieci w Somalii nie ma do niej dostępu. Każdego dnia około 6 tys. Dzieci na świecie umiera z powodu chorób związanych z niedostatkiem wody pitnej. Oznacza to, że co 15 sekund umiera jedno dziecko

Przez „brak dostępu”  do wody rozumie się, że nie ma jej w zasięgu 15 minut marszu, czyli że wyprawa po wodę (tam i z powrotem) zajmuje co najmniej pół godziny. Dla nas, udających się na taką wyprawę najwyżej do łazienki, pół godziny to niezły kawał czasu… W Afryce ponad 40% kobiet na jeden kurs po wodę poświęca co najmniej godzinę. Podczas badań w Kenii stwierdzono, że średnia dla tego kraju to dwie godziny. Ale w Afryce są też rejony, gdzie codzienne zbieranie wody trwa nawet osiem godzin! Analizy dotyczące terenów wiejskich wykazały, że po wodę idzie się tam średnio 10 kilometrów, w porze suchej – nawet dwa razy dalej.

Czas przeznaczony na kilometrową podróż to wciąż „nic wielkiego” w porównaniu z koniecznym do podjęcia wysiłkiem. Syto odżywieni i zadbani mieszkańcy Wielkiej Brytanii skonfrontowali się z nim na własnej skórze.

Za ile km woda?  – społeczny eksperyment

W Światowym Tygodniu Wody 2017r. ( World Water Week) na ulicach Wielkiej Brytanii pojawiły się bieżnie treningowe. Stojący obok sprzedawca somalijskiej wody zapraszał przechodniów do zakupy butelki w zamian za konkretną liczbę przebytych kilometrów. Koszt zdobycia wody wynosił dokładnie tyle, co liczba kilometrów koniecznych do przebycia po wodę.

Niewielu śmiałków odważyło się wybrać w „podróż po wodę”

How far would you walk to find clean drinking water? | UNICEF

Wyniki społecznego eksperymentu przedstawiono w nagranym filmie – dostępnym publicznie na kanale YouTube UNICEF

Za wykonanie eksperymentu oraz nagrania filmu odpowiadali realizatorzy – Kindvertising oraz Reelmedia Film. Audiowizualny przekaz to element długofalowego programu realizowanego przez humanitarna organizacja UNICEF.Jak podkreślają organizatorzy działań „dostęp do wody to prawo, nie przywilej”.Kampania zachęca do wspierania organizacji UNICEF http://uni.cf/waterandfamine

 

 

unicef woda Somalia


Nazwa kampanii:
How far would you walk to find clean drinking water?
Nadawca:
UNICEF
Wykonawca:
Kindvertising oraz Reelmedia Film
Adresaci:
Społeczność Wielkiej Brytanii
Hasło kampani:
How far would you walk to find clean drinking water? | UNICEF





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek