logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Wielka Brytania, Problemy społeczne, Pomoc rozwojowa
   ──────  09.12.2017

Kilometrowa podróż po szklankę wody



Podstawowym problemem w Afryce jest brak pitnej wody. Szacuje się, że ponad 2.4 miliona dzieci w Somalii nie ma do niej dostępu. Każdego dnia około 6 tys. Dzieci na świecie umiera z powodu chorób związanych z niedostatkiem wody pitnej. Oznacza to, że co 15 sekund umiera jedno dziecko

Przez „brak dostępu”  do wody rozumie się, że nie ma jej w zasięgu 15 minut marszu, czyli że wyprawa po wodę (tam i z powrotem) zajmuje co najmniej pół godziny. Dla nas, udających się na taką wyprawę najwyżej do łazienki, pół godziny to niezły kawał czasu… W Afryce ponad 40% kobiet na jeden kurs po wodę poświęca co najmniej godzinę. Podczas badań w Kenii stwierdzono, że średnia dla tego kraju to dwie godziny. Ale w Afryce są też rejony, gdzie codzienne zbieranie wody trwa nawet osiem godzin! Analizy dotyczące terenów wiejskich wykazały, że po wodę idzie się tam średnio 10 kilometrów, w porze suchej – nawet dwa razy dalej.

Czas przeznaczony na kilometrową podróż to wciąż „nic wielkiego” w porównaniu z koniecznym do podjęcia wysiłkiem. Syto odżywieni i zadbani mieszkańcy Wielkiej Brytanii skonfrontowali się z nim na własnej skórze.

Za ile km woda?  – społeczny eksperyment

W Światowym Tygodniu Wody 2017r. ( World Water Week) na ulicach Wielkiej Brytanii pojawiły się bieżnie treningowe. Stojący obok sprzedawca somalijskiej wody zapraszał przechodniów do zakupy butelki w zamian za konkretną liczbę przebytych kilometrów. Koszt zdobycia wody wynosił dokładnie tyle, co liczba kilometrów koniecznych do przebycia po wodę.

Niewielu śmiałków odważyło się wybrać w „podróż po wodę”

How far would you walk to find clean drinking water? | UNICEF

Wyniki społecznego eksperymentu przedstawiono w nagranym filmie – dostępnym publicznie na kanale YouTube UNICEF

Za wykonanie eksperymentu oraz nagrania filmu odpowiadali realizatorzy – Kindvertising oraz Reelmedia Film. Audiowizualny przekaz to element długofalowego programu realizowanego przez humanitarna organizacja UNICEF.Jak podkreślają organizatorzy działań „dostęp do wody to prawo, nie przywilej”.Kampania zachęca do wspierania organizacji UNICEF http://uni.cf/waterandfamine

 

 

unicef   |  woda   |  Somalia   | 


Nazwa kampanii:
How far would you walk to find clean drinking water?
Tematy:
Pomoc rozwojowa
Kraje:
Wielka Brytania
Nadawca:
UNICEF
Wykonawca:
Kindvertising oraz Reelmedia Film
Adresaci:
Społeczność Wielkiej Brytanii
Hasło kampani:
How far would you walk to find clean drinking water? | UNICEF





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 26.01.2023

    Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku


  • 17.01.2023

    Dbaj o siebie


  • 13.01.2023

    Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?


  • 12.01.2023

    Plastikowe łożyska


  • 12.01.2023

    (Nie) witaj szkoło!


  • 11.01.2023

    Gołąbek pokoju


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek