"Kiedy ostatnio słuchałeś babci?" pyta w kampanii "Spoko Senior" poznański oddział stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problemy osób starszych oraz próba złamania stereotypów dotyczących starości. Organizatorzy chcą pokazać seniorów w pozytywnym świetle – jako osoby ciekawe, pełne pasji, umiejętności, które potrafią zainspirować młodsze pokolenia.
Kampania składa się z akcji billboardowej oraz artystycznej pt. "Babcia-aktorka", w której udział biorą autentyczne starsze osoby, skupione w amatorskiej grupie teatralno-kabaretowej, koordynowane przez wolontariuszy Stowarzyszenia. Celem grupy jest przygotowanie przedstawień i wystawienie ich w przedszkolach oraz domach opieki.
Czas trwania kampanii wiąże się także z przypadającym corocznie 1 października Międzynarodowym Dniem Osób Starszych. Akcja billboardowa będzie widoczna na ulicach Poznania do połowy października.
W ramach kampanii stworzono „Przepis na Radosną Starość”, kierowany do seniorów, który zamieszczono na odwrocie ulotek oraz na stronie internetowej kampanii www.spokosenior.pl. Tam prezentowane są również sylwetki Super Seniorów. Organizatorzy kampanii zapraszają do zgłoszenia osób, które aktywnie i pogodnie spędzają jesień życia. Każdy, kto zna osobę starszą, która go inspiruje, może ją opisać i w ten sposób przyłączyć się do kampanii.
Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich przeciwdziała marginalizacji osób starszych i stereotypom na temat starości oraz alarmuje młodszą część społeczeństwa o często trudnej sytuacji seniorów. Oprócz wspierania osób starszych w ich samotności, zachęca ich do aktywnego stylu życia.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
18.11.2024
Startuje 24. MFF WATCH DOCS Prawa Człowieka w Filmie
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca