13 oznacza, że człowiek zostaje nastolatkiem, kiedy czarny kot przebiega drogę, to czarny kot przebiega drogę, podkowa służy z kolei do podkuwania konia. Te oczywiste zdania ilustrowane prostymi, schematycznymi rysunkami mają obalać przesądy.
„In India, irrational beliefs are the biggest stumbling block in the path towards a healthy society. It’s high time we stopped believing in dubious facts and archaic dogmas. Let’s inculcate a scientific temper and steer our minds away from superstition” („W Indiach największą przeszkodą do tworzenia zdrowego społeczeństwa są irracjonalne wierzenia. Najwyższy czas przestać wierzyć w wątpliwe fakty i przestarzałe dogmaty. Pora zaszczepić naukowe myślenie i odwrocić nasze umysłu od przesądów”) – przekonują twórcy kreacji „Stop superstition” („Stop przesądom”). Chociaż biorąc pod uwagę takie kwestie jak analfabetyzm, rozwarstwienie społeczne i problemy wynikające z kolonializmu (co skądinąd można powiązać z silną wiarą w przesądy) można z nimi polemizować, całość przedstawiona jest interesująco. Czarne tło, białe rysunki i podpis tworzą dowcipne wrażenie, dodając przesłaniu plakatów lekkości.
Kreację przygotowała Focus Circle Brands na zlecenie Maharashtra Andhashraddha Nirmoolan Samiti (MANS, znanej także jako Committee for Eradication of Blind Faith), organizacji zajmującej się zwalczaniem przesądów, przede wszystkim w prowincji Maharashtra.
Aleksandra Chudziak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.04.2025
„Ghiblification” — tym razem jako sygnał ostrzegawczy
-
14.04.2025
Całkiem (nie)znany gatunek kwiatów
-
28.03.2025
Strzelanina
-
26.03.2025
Znikający świergot
-
24.03.2025
Konkretna ochrona
-
21.03.2025
BOSS