logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Nowa Zelandia, Obronność i bezpieczeństwo
   ──────  06.04.2006

Ketchup z nogi



Bardzo ciekawą kampanię, której medium stanowił ketchup, przeprowadzono w 2006 roku w Nowej Zelandii. Jej tematem były miny przeciwpiechotne, które stanowią pozostałości powojenne na terenach, gdzie toczyły się konflikty zbrojne. Co roku zbierają śmiertelne żniwo wśród ludności cywilnej. Zgodnie z danymi opublikowanymi w zeszłorocznym raporcie Landmine Monitor, w 2008 r. miny i niewybuchy zabiły ponad 1200 osób. Wśród ofiar zawsze są także dzieci.

Akcję reklamową prowadziła Nowozelandzka Kampania Przeciw Minom Lądowym (New Zealand Campaign against Landmines, CALM). Jako nośnik reklamowy wykorzystano saszetki z ketchupem znane z barów fast-food. Umieszczono na nich zdjęcie dziecięcych nóg, a całość rozplanowano tak, że prawą kostkę przecinała perforacja. Dzięki temu otwieranie saszetki przypominało urywanie nogi przez minę, a ketchup rozlewającą się krew.

Zasięg zagrożenia, a zatem liczbę ludzi żyjących w potencjalnym niebezpieczeństwie podkreślało hasło "In 89 countries walking on mins is still routine" ("W 89 krajach chodzenie po minach jest wciąż codziennością") .

20 tysięcy takich saszetek zostało rozdystrybuowanych w formie insertów do gazet. Kampania miała na celu pozyskanie środków na działania prowadzone przez CALM, stąd na saszetkach dołączono prośbę o przekazanie 3$ poprzez wysyłanie sms-a na wskazany numer.

Kampania "Ketchup Sachet" została nagrodzona na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions 2006, na New York Festiwal 2007 oraz ONE SHOW 2007.
K. Kukuła


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Ketchup Sachet
Czas:
2006.4.1 - 2006.8.31
Tematy:
Obronność i bezpieczeństwo
Kraje:
Nowa Zelandia
Nadawca:
New Zealand Campaign against Landmines, CALM
Media:
Inserty prasowe
Wykonawca:
Publicis Mojo (Auckland)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, czytelnicy prasy
Hasło kampani:
In 89 countries walking on mins is still routine. (W 89 krajach chodzenie po minach jest ciągle codziennością)





polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 13.03.2023

    Brak towaru w magazynie


  • 10.03.2023

    Rumia oddaje głos śmieciom


  • 08.03.2023

    Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”


  • 03.03.2023

    Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu


  • 24.02.2023

    Wszystko gra?


  • 15.02.2023

    All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek