Bardzo ciekawą kampanię, której medium stanowił ketchup, przeprowadzono w 2006 roku w Nowej Zelandii. Jej tematem były miny przeciwpiechotne, które stanowią pozostałości powojenne na terenach, gdzie toczyły się konflikty zbrojne. Co roku zbierają śmiertelne żniwo wśród ludności cywilnej. Zgodnie z danymi opublikowanymi w zeszłorocznym raporcie Landmine Monitor, w 2008 r. miny i niewybuchy zabiły ponad 1200 osób. Wśród ofiar zawsze są także dzieci.
Akcję reklamową prowadziła Nowozelandzka Kampania Przeciw Minom Lądowym (New Zealand Campaign against Landmines, CALM). Jako nośnik reklamowy wykorzystano saszetki z ketchupem znane z barów fast-food. Umieszczono na nich zdjęcie dziecięcych nóg, a całość rozplanowano tak, że prawą kostkę przecinała perforacja. Dzięki temu otwieranie saszetki przypominało urywanie nogi przez minę, a ketchup rozlewającą się krew.
Zasięg zagrożenia, a zatem liczbę ludzi żyjących w potencjalnym niebezpieczeństwie podkreślało hasło "In 89 countries walking on mins is still routine" ("W 89 krajach chodzenie po minach jest wciąż codziennością") .
20 tysięcy takich saszetek zostało rozdystrybuowanych w formie insertów do gazet. Kampania miała na celu pozyskanie środków na działania prowadzone przez CALM, stąd na saszetkach dołączono prośbę o przekazanie 3$ poprzez wysyłanie sms-a na wskazany numer.
Kampania "Ketchup Sachet" została nagrodzona na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions 2006, na New York Festiwal 2007 oraz ONE SHOW 2007.
K. Kukuła
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
13.03.2023
Brak towaru w magazynie
-
10.03.2023
Rumia oddaje głos śmieciom
-
08.03.2023
Z okazji Dnia Kobiet — start kampanii „Okres w moim życiu”
-
03.03.2023
Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu
-
24.02.2023
Wszystko gra?
-
15.02.2023
All you need is… OZE. Ruszyła kampania promująca odnawialne źródła energii