Sprzedawca w budce z hot dogami wyciska keczup z butelki po Coca-Coli, dzieci biegają po ogrodzie z pistoletami na wodę, na których dostrzec można logo Coca-Coli, a na stoliku nocnym stoi lampka z tej samej firmy. Czy to oznacza, że Coca-Cola przestała już produkować kultowy napój i zajęła się innymi artykułami?
Najczęściej puste butelki lądują w koszach na śmieci lub – co gorsza – leżą na ulicy, zaśmiecają otocznie i rozkładają się przez wiele lat. W związku z coraz większym zainteresowaniem ekologią oraz świadomością związaną z potrzebą troski o środowisko naturalne Coca-Cola we współpracy z agencją kreatywną Ogilvy and Mather przygotowała kampanię zatytułowaną "Second Lives" ("Drugie życia").
Poprzez stworzenie 16 specjalnych nakrętek na butelki Coca-Cola chce zachęcić do ponownego wykorzystywania plastikowych butelek oraz ukazać wagę recyklingu. Ponadto twórcy chcieli, by ludzie zaczęli wychodzić poza schemat i poszukiwać nowych rozwiązań, także w codziennym życiu. Zaplanowano, że w ciągu roku w Wietnamie zostanie rozprowadzonych 40 tysięcy zestawów nakrętek. Dzięki nim pusta butelka po Coca-Coli lub innym napoju z łatwością może zamienić się na przykład w dozownik do keczupu, pistolet na wodę, spryskiwacz do kwiatów, temperówkę, pojemnik na szampon, ciężarek do ćwiczeń, lampkę bądź zabawkę dla dziecka.
Joanna Grams
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
08.01.2025
Truck Care ostrzega przed martwy polem
-
22.12.2024
Ruszyła 3. edycja konkursu CSR Poland Awards!
-
16.07.2024
Kalkulator śladu węglowego HITem 2024 roku
-
24.05.2024
Ruszyły zgłoszenia do 25. edycji konkursu Effie Awards Poland
-
17.05.2024
Newbie prezentuje kolekcję stworzoną z resztek tkanin z wcześniejszych projektów
-
30.04.2024
Jak opowiadać o działaniach pro publico bono? Webinar Effie in Practice dla NGO