Aborcja w Indiach jest legalna od 1971 roku, ale zabronione jest usuwanie płodu z powodu płci. W 1994 roku wprowadzono zakaz badań ujawniających płeć dziecka. Przyczyną takiego kształtu polityki państwa było rozpowszechnienie się tzw. aborcji selektywnej. Męski potomek jest w obyczajowości Hindusów cenniejszy niż córka z racji możliwości kontynuowania linii rodziny. Jednak rzeczywistym powodem faworyzowania chłopców jest problem posagu, w jaki ojciec wyposaża córkę po wyjściu za mąż.
Wszechobecna bieda nie pozwala milionom ludzi na życie w godnych warunkach, a wypełnienie obowiązku zapewnienia posagu jest bardzo kosztowne. Dlatego coraz bardziej odczuwalnym problemem staje się w aborcja lub zabójstwa nowonarodzonych dziewczynek. Przeciwko tym praktykom kierowane są akcje społeczne ujawniające zaburzenia proporcji płci i niedobór kobiet w niektórych rejonach Indii. Jedną z nich jest kampania stworzona przez agencję Capital advertising pod koniec 2007 roku. Reklama pokazuje zdjęcie, na którym maleńkie dziecko (płód dziewczynki) ma skrzyżowane paluszki, w geście który – analogicznie jak trzymanie kciuków – ma przynosić jej szczęście, czyli pozwolić na przeżycie.
K. Szmigielska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Zanim to się stanie
-
19.09.2023
Dach nad głową
-
19.09.2023
Paszport do przyszłości
-
18.09.2023
Źrenice