Aborcja w Indiach jest legalna od 1971 roku, ale zabronione jest usuwanie płodu z powodu płci. W 1994 roku wprowadzono zakaz badań ujawniających płeć dziecka. Przyczyną takiego kształtu polityki państwa było rozpowszechnienie się tzw. aborcji selektywnej. Męski potomek jest w obyczajowości Hindusów cenniejszy niż córka z racji możliwości kontynuowania linii rodziny. Jednak rzeczywistym powodem faworyzowania chłopców jest problem posagu, w jaki ojciec wyposaża córkę po wyjściu za mąż.
Wszechobecna bieda nie pozwala milionom ludzi na życie w godnych warunkach, a wypełnienie obowiązku zapewnienia posagu jest bardzo kosztowne. Dlatego coraz bardziej odczuwalnym problemem staje się w aborcja lub zabójstwa nowonarodzonych dziewczynek. Przeciwko tym praktykom kierowane są akcje społeczne ujawniające zaburzenia proporcji płci i niedobór kobiet w niektórych rejonach Indii. Jedną z nich jest kampania stworzona przez agencję Capital advertising pod koniec 2007 roku. Reklama pokazuje zdjęcie, na którym maleńkie dziecko (płód dziewczynki) ma skrzyżowane paluszki, w geście który – analogicznie jak trzymanie kciuków – ma przynosić jej szczęście, czyli pozwolić na przeżycie.
K. Szmigielska
zobacz także
-
12.06.2025Kampanie
Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki
-
03.06.2025Kampanie
Dziecko samo w obcym mieście