Aborcja w Indiach jest legalna od 1971 roku, ale zabronione jest usuwanie płodu z powodu płci. W 1994 roku wprowadzono zakaz badań ujawniających płeć dziecka. Przyczyną takiego kształtu polityki państwa było rozpowszechnienie się tzw. aborcji selektywnej. Męski potomek jest w obyczajowości Hindusów cenniejszy niż córka z racji możliwości kontynuowania linii rodziny. Jednak rzeczywistym powodem faworyzowania chłopców jest problem posagu, w jaki ojciec wyposaża córkę po wyjściu za mąż.
Wszechobecna bieda nie pozwala milionom ludzi na życie w godnych warunkach, a wypełnienie obowiązku zapewnienia posagu jest bardzo kosztowne. Dlatego coraz bardziej odczuwalnym problemem staje się w aborcja lub zabójstwa nowonarodzonych dziewczynek. Przeciwko tym praktykom kierowane są akcje społeczne ujawniające zaburzenia proporcji płci i niedobór kobiet w niektórych rejonach Indii. Jedną z nich jest kampania stworzona przez agencję Capital advertising pod koniec 2007 roku. Reklama pokazuje zdjęcie, na którym maleńkie dziecko (płód dziewczynki) ma skrzyżowane paluszki, w geście który – analogicznie jak trzymanie kciuków – ma przynosić jej szczęście, czyli pozwolić na przeżycie.
K. Szmigielska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.03.2024
Dla psa mafia!
-
22.03.2024
#nazdrowiepsychiczne
-
21.03.2024
Załóż, że mogę
-
06.03.2024
Dzieci przegrywają wojnę ZAWSZE
-
05.03.2024
Cicho! Sza!
-
04.03.2024
Mistrzowskie listy miłosne