logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Każdy na ratunek
23.06.2015
Tematy: Kampanie, Polska, Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Obronność i bezpieczeństwo, Walka z przemocą

Każdy na ratunek

Your browser does not support the video tag.


Krzyk, płacz, wołanie o pomoc w miejscu publicznym – i brak reakcji. 61% ludzi nie reaguje, gdy widzi przemoc na ulicy – wynika z badań, na które powołują się organizatorzy kampanii "Możesz to zmienić".

Celem kampanii jest zachęcenie mieszkańców dużych miast do reagowania w sytuacji, gdy są oni świadkami napadu lub gwałtu. Brutalne napaści zdarzają się nie tylko w ciemnych zaułkach, bramach i dzielnicach o nie najlepszej reputacji. Coraz częściej dochodzi do nich w centrach miast, w miejscach dobrze oświetlonych i w obecności przechodniów. Rodzi się problem, ponieważ powstaje zjawisko przyzwolenia społecznego, które ułatwia napastnikom atakowanie kolejnych ofiar – piszą nadawcy.

Jako przyczynę braku reakcji respondenci najczęściej podawali strach o własne zdrowie (76,6 %) lub strach przed konfrontacją z napastnikiem (74,1%). 48% pytanych nie reaguje bo uważa, że to nie ich sprawa, a 41,2 % nie reaguje, bo jest zniechęcona przyszłym kontaktem z policją. 46,3 % nie reaguje, bo uważa, że nie jest wystarczająco silna, natomiast 40,7 % nie reaguje dlatego, że inni także nie reagują. Firma SW Research przeprowadziła na potrzeby realizacji kampanii także badania emocji, tzw. Emotrack. Z badań tych wynika, że dominującymi emocjami towarzyszącymi oglądaniu spotu są złość oraz smutek.

Chcielibyśmy pokazać, że warto i należy reagować w takich sytuacjach. Nie trzeba być wysportowanym, postawnym mężczyzną. Istnieją różne rodzaje pomocy. Można podejść do napastnika i zwrócić mu uwagę. Ale wystarczy nawet stojąc w oddali zadzwonić na policję, straż miejską lub poprosić kogoś innego o pomoc. Jest wiele sposobów. Może pomóc nastolatka, osoba starsza czy silny mężczyzna. Każdy może coś zrobić. Każdy powinien coś zrobić – mówi Anna Bielecka, organizator kampanii społecznej "Możesz to zmienić".

Inicjatorem kampanii jest Paweł Dąbrowa. Kilka miesięcy temu – jako jeden z wielu przechodniów – był świadkiem napadu w centrum Warszawy i jako jedyny zareagował. Dla mnie to był naturalny, zwykły odruch. Nie czuję się przez to bohaterem. Chciałbym aby inni też tak postępowali – wyjaśnia. 

Jednym z elementów kampanii jest interaktywny spot. Widzowie będą mogli zadecydować o rozwoju wydarzeń w spocie poprzez social media. Jedno działanie w trakcie oglądania spotu pozwoli uratować ofiarę.

Spot będzie emitowany w środkach komunikacji miejskiej w Warszawie oraz kilkunastu innych miastach wojewódzkich, a także prezentowany w internecie m.in. na stronie internetowej www.mozesztozmienic.pl, na portalu YouTube, różnych blogach i portalach społecznościowych takich jak: Facebook, Twitter i Google+. 

Spot filmowy został wyreżyserowany przez Filipa Syczyńskiego, który wygrał ostatnią edycję międzynarodowego konkursu twórców reklam The New York 2014 VideoContest. Filmy, przy których pracował były pokazywane m.in. na festiwalach w Cannes i Sundance.

Producentem wykonawczym spotu jest Mayday Films we współpracy z Pin Up Studio oraz Moth Films. Montażem spotu zajęła się firma mindframe.

Ambasadorami kampanii zostali: Mela Koteluk, Urszula Dudziak, Marika, Filip Bobek, Józef Pawłowski, Anna Karczmarczyk, Klaudia Halejcio, Olga Kalicka, Lilu, Liber, Sound’N’Grace a także obecna Miss Polski Ewa Mielnicka. 

Organizatorzy kampanii na ten moment szacują, że dzięki emisji spotu na monitorach w środkach komunikacji miejskiej w wielu polskich miastach oraz dzięki współpracy z blogerami i ambasadorami, dotrą z kampanią do ponad 6 mln osób.



Nazwa kampanii:
Możesz to zmienić
Czas:
2015.6.22
Nadawca:
Anna Bielecka, Paweł Dąbrowa
Media:
Spoty w komunikacji miejskiej, internet
Wykonawca:
Filip Syczyński, Mayday Films, Pin Up Studio, Moth Films, mindframe
Adresaci:
Osoby, które były lub mogą stać się świadkami przemocy w miejscu publicznym





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 20.06.2025Wydarzenia

    AI napisze bajkę dla wnuka. Warsztaty dla seniorów już 24 czerwca

  • 19.06.2025Wydarzenia

    Konkurs i e-book „Zrozumieć dziecięcy świat”

  • 13.06.2025Wydarzenia

    Głosuj codziennie! Pomóż dzieciakom wygrać

  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek