Głupie miny, nietypowe pozy, dziwne atrybuty. Ruszyła ogólnopolska kampania „Wszyscy jesteśmy nienormalni” zorganizowana przez Fundację Jaś i Małgosia. Ma ona za zadanie zmienić stosunek Polaków do dzieci niepełnosprawnych intelektualnie. – Kampania ma trafić do polskiego społeczeństwa, które jest bardziej otwarte na osoby niepełnosprawne niż kiedyś, ale wciąż bardzo łatwo osądza i ocenia ludzi. Bardzo łatwo jest o kimś powiedzieć, że jest nienormalny czy głupi – powiedział prezes fundacji Marcin Krzyżanowski.
Kampania przekonuje, że każdy jest nienormalny, każdy przejawia nieszablonowe zachowania i nie różni się aż tak bardzo od osób upośledzonych umysłowo. W spocie reklamowym organizatorzy pokazują co robią różne osoby w ukryciu, w budce fotograficznej – zakonnica ze szminką, policjant z plastikowym pistoletem (w jego rolę wcielił się prezes fundacji), hip hopowiec z misiem, a także główne bohaterki kampanii – Ola i Zuzia, dziewczynki z zespołem Downa.
Reklamy kampanii będą eksponowane w największych polskich miastach na billboardach i wielkoformatowych plakatach, a w kilku kanałach telewizyjnych emitowane będą spoty telewizyjne (w sumie ponad 500 razy). Jeśli uda się namówić polityków do sfotografowania się wspólnie z osobami niepełnosprawnymi, a takie próby już trwają, to dodatkowymi nośnikami będą te zdjęcia.
Fundacja „Jaś i Małgosia” pomaga osobom niepełnosprawnym. Prowadzi szkołę dla dzieci niepełnosprawnych intelektualnie, warsztaty terapii zajęciowej, zabiera chore dzieci na wakacje, rehabilituje je oraz realizuje projekty europejskie. Uczy także rodziców jak łączyć opiekę nad niepełnosprawnym dzieckiem z pracą oraz szkoli firmy, dlaczego warto zatrudniać osoby niepełnosprawne.
Kampanię dofinansował Fundusz Osób Niepełnosprawnych.
M. Czerepak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
04.12.2024
5 rzeczy, które warto wiedzieć o ESG. Zapraszamy na webinar 6 grudnia
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
28.11.2024
Bardzo blisko
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Jak Polacy piją kawę?