logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Wydarzenia
   ──────  20.07.2015

Katowickie kanapy dla festiwalowiczów



W sierpniu katowiczanie ponownie przywitają gości festiwali muzycznych. Podobnie jak rok temu mieszkańcy wystawią przed swoje domy, firmy i lokale kanapy. Tym razem oprócz ciasta, opowieści o mieście i innych atrakcji na przyjezdnych będą czekały „pieniądze”, które będą mogli wydawać w miejscach biorących udział w II edycji kampanii społecznej Katowice – Miasto Gospodarz.

Pierwsza odsłona miała miejsce w ubiegłym roku. Podczas OFF Festivalu i Tauron Nowa Muzyka przed domy, biura i lokale wystawiono kilkadziesiąt kanap, będących znakiem tego, że w tych miejscach na festiwalowiczów czekają atrakcje czy inne niespodzianki. Wówczas można było wziąć udział w śniadaniu na dachu, warsztatach kulania klusek śląskich, wycieczce szlakiem murali i architektury czy przejechać się za darmo rikszą – każda kanapa oferowała coś innego.

Nowością tegorocznej edycji będzie rytualna niewaluta, czyli „pieniądze”, którymi posługuje się sieć gościnnych miejsc zrzeszona w projekcie Kula Kato. Kula to rytuał opisany przez antropologa Bronisława Malinowskiego, praktykowany przez mieszkańców archipelagu wysp należących do dzisiejszej Papui – Nowej Gwinei.  W rytuale Kula odwiedzający się współplemieńcy obdarowywali się specjalnymi podarunkami. Przybywający partner Kula był traktowany w sposób szczególny przez gospodarza, który również mógł liczyć na podarunek. Ilość Kul odzwierciedlała status społeczny –  im więcej prezentów ktoś otrzymał i wręczył, tym był ważniejszy.

Kula Kato łączy kilkadziesiąt podmiotów wzajemnie polecających swoje produkty i usługi, tworząc tym samym sieć. Wiele z nich wystawiło swoją gościnną kanapę w czasie ubiegłorocznej edycji kampanii Katowice – Miasto Gospodarz. Każdy, kto zdobędzie Kula Kato może liczyć na zniżkę, rabat lub coś specjalnego w miejscu deklarującym praktykę rytuału. W Papui Nowej Gwinea Kula miała postać naszyjnika lub naramiennika, tak w katowickiej wersji ma formę bonu w kształcie monety, którą nazwano rytualną niewalutą. Przyjezdnych będą obdarowywać nią katowiczanie, a ci będą mogli ją wymienić na zniżki i rabaty w całej sieci.

Kula Kato to propozycja dla tych, którzy szukają rekomendacji, gdzie winni się rozgościć w Katowicach. W sieci, która praktykuje nasz niezwykły rytuał, znajdziemy tak pyszny obiad, designerskie cacka, jak i świetną książkę. Napijemy się wykwintnego drinka, ale i wrócimy taniej taksówką, która odwiezie nas do domu lub hotelu. – opowiada Justyna Barańska – koordynatorka Kula Kato.

Obecnie trwa rekrutacja miejsc, które będą chciały ugościć ludzi przybywających do ich miasta. Do działań może dołączyć każdy: zarówno lokale gastronomiczne, jak i te oferujące inne produkty i usługi. Do udziału zapraszani są także mieszkańcy, instytucje oraz organizacje pozarządowe. Kampania odbędzie się w dwa sierpniowe weekendy: 07-09.08 (OFF Festival) oraz 20-23.08 (Tauron Nowa Muzyka). Tak jak w zeszłym roku, akcję będzie współtworzyć kilkanaście organizacji pozarządowych.

Aby dołączyć do kampanii, trzeba zorganizować własną kanapę i zaproponować gościom festiwali coś od siebie. Można również łączyć siły z sąsiadami czy zaprzyjaźnionymi biznesami. Zgłoszenia należy przesyłać na adres: justyna.b@panpikto.pl lub telefonicznie pod numerem 32 74 74 674.

Kampania Katowice – Miasto Gospodarz, jak i rytuał Kula Kato są finansowane w 100% ze środków własnych Agencji PR Pan Pikto w ramach programu społecznej odpowiedzialności biznesu (csr), praktykowanego przez agencję.

O poprzedniej edycji można przeczytać tutaj.


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 11.10.2022

Znamy nominowanych do nagrody Effie 2022


Jury 23. edycji Effie Awards Poland przyznało 94 nominacji, z czego spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (21),...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 27.03.2023

    Biedronka usuwa ze swoich produktów tony cukru, tłuszczu i soli


  • 24.03.2023

    Światowy Dzień Walki z Dyskryminacją Rasową w IKEA


  • 23.03.2023

    Grodziski Ośrodek Sportu i Rekreacji z „cichymi godzinami”


  • 22.03.2023

    Dąb Fabrykant zwycięzcą konkursu Europejskie Drzewo Roku 2023!


  • 20.03.2023

    9% dzieci wymaga profesjonalnej pomocy psychologicznej! Trwa zbiórka KOPD


  • 16.03.2023

    Netto i Caritas wspierają potrzebujących na Wielkanoc


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek