logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Katowickie kanapy dla festiwalowiczów
20.07.2015
Tematy: Wydarzenia

Katowickie kanapy dla festiwalowiczów



W sierpniu katowiczanie ponownie przywitają gości festiwali muzycznych. Podobnie jak rok temu mieszkańcy wystawią przed swoje domy, firmy i lokale kanapy. Tym razem oprócz ciasta, opowieści o mieście i innych atrakcji na przyjezdnych będą czekały „pieniądze”, które będą mogli wydawać w miejscach biorących udział w II edycji kampanii społecznej Katowice – Miasto Gospodarz.

Pierwsza odsłona miała miejsce w ubiegłym roku. Podczas OFF Festivalu i Tauron Nowa Muzyka przed domy, biura i lokale wystawiono kilkadziesiąt kanap, będących znakiem tego, że w tych miejscach na festiwalowiczów czekają atrakcje czy inne niespodzianki. Wówczas można było wziąć udział w śniadaniu na dachu, warsztatach kulania klusek śląskich, wycieczce szlakiem murali i architektury czy przejechać się za darmo rikszą – każda kanapa oferowała coś innego.

Nowością tegorocznej edycji będzie rytualna niewaluta, czyli „pieniądze”, którymi posługuje się sieć gościnnych miejsc zrzeszona w projekcie Kula Kato. Kula to rytuał opisany przez antropologa Bronisława Malinowskiego, praktykowany przez mieszkańców archipelagu wysp należących do dzisiejszej Papui – Nowej Gwinei.  W rytuale Kula odwiedzający się współplemieńcy obdarowywali się specjalnymi podarunkami. Przybywający partner Kula był traktowany w sposób szczególny przez gospodarza, który również mógł liczyć na podarunek. Ilość Kul odzwierciedlała status społeczny –  im więcej prezentów ktoś otrzymał i wręczył, tym był ważniejszy.

Kula Kato łączy kilkadziesiąt podmiotów wzajemnie polecających swoje produkty i usługi, tworząc tym samym sieć. Wiele z nich wystawiło swoją gościnną kanapę w czasie ubiegłorocznej edycji kampanii Katowice – Miasto Gospodarz. Każdy, kto zdobędzie Kula Kato może liczyć na zniżkę, rabat lub coś specjalnego w miejscu deklarującym praktykę rytuału. W Papui Nowej Gwinea Kula miała postać naszyjnika lub naramiennika, tak w katowickiej wersji ma formę bonu w kształcie monety, którą nazwano rytualną niewalutą. Przyjezdnych będą obdarowywać nią katowiczanie, a ci będą mogli ją wymienić na zniżki i rabaty w całej sieci.

Kula Kato to propozycja dla tych, którzy szukają rekomendacji, gdzie winni się rozgościć w Katowicach. W sieci, która praktykuje nasz niezwykły rytuał, znajdziemy tak pyszny obiad, designerskie cacka, jak i świetną książkę. Napijemy się wykwintnego drinka, ale i wrócimy taniej taksówką, która odwiezie nas do domu lub hotelu. – opowiada Justyna Barańska – koordynatorka Kula Kato.

Obecnie trwa rekrutacja miejsc, które będą chciały ugościć ludzi przybywających do ich miasta. Do działań może dołączyć każdy: zarówno lokale gastronomiczne, jak i te oferujące inne produkty i usługi. Do udziału zapraszani są także mieszkańcy, instytucje oraz organizacje pozarządowe. Kampania odbędzie się w dwa sierpniowe weekendy: 07-09.08 (OFF Festival) oraz 20-23.08 (Tauron Nowa Muzyka). Tak jak w zeszłym roku, akcję będzie współtworzyć kilkanaście organizacji pozarządowych.

Aby dołączyć do kampanii, trzeba zorganizować własną kanapę i zaproponować gościom festiwali coś od siebie. Można również łączyć siły z sąsiadami czy zaprzyjaźnionymi biznesami. Zgłoszenia należy przesyłać na adres: justyna.b@panpikto.pl lub telefonicznie pod numerem 32 74 74 674.

Kampania Katowice – Miasto Gospodarz, jak i rytuał Kula Kato są finansowane w 100% ze środków własnych Agencji PR Pan Pikto w ramach programu społecznej odpowiedzialności biznesu (csr), praktykowanego przez agencję.

O poprzedniej edycji można przeczytać tutaj.








10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 03.10.2025Wydarzenia

    Weekend Adopcji Mars i TOZ

  • 01.10.2025Wydarzenia

    Rusza system kaucyjny! Na czym polega?

  • 19.09.2025Wydarzenia

    IV ElektroEkologiczny Hackathon – stwórz grę z pomocą AI!

  • 17.09.2025Wydarzenia

    Metroteka – pierwsza biblioteka na stacji metra

  • 10.09.2025Wydarzenia

    ‬Warszawa chroni dzieci w sieci – zgłoś szkołę

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek