logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Kaszlący billboard
13.02.2017
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Kaszlący billboard



Uliczne citylighty wrosły w tkankę miejską. Mieszkaniec miasta mija je codziennie, często są dla niego zupełnie obojętne. Rutynę przełamał billboard umieszczony w centrum Sztokholmu.
Baner wyposażono w czujniki dymu, ale również w czujniki, które potrafią wykryć sam moment zapalania papierosa. Gdy w pobliżu nośnika znajdzie się palacz, mężczyzna z cyfrowego billboardu zaczyna kaszleć i przemawiać do przechodniów.

Kampanię stworzyła agencja Åkestam Holst dla sieci aptek Apotek Hjärtat, która chce w ten sposób propagować zdrowy styl życia wśród Szwedów. Nieprzypadkowo akcja została podjęta w styczniu – ma zmobilizować palaczy do noworocznego postanowienia, aby rzucić szkodliwy nałóg. Jak głoszą hasła: „Our mission is to help you live a longer and healthier life” („Naszą misją jest pomóc ci wieść dłuższe i zdrowsze życie”), „That’s why I’m here, to help you get new, healthier habits in time for the new year” („To dlatego tutaj jestem, aby pomóc Ci wyrobić nowe, zdrowsze nawyki w nowym roku”). Spot kończy się zdjęciem produktów ułatwiających rzucenie palenia, takich jak plastry nikotynowe oraz gumy.

Reklama spotyka się z różnymi reakcjami. Niektórzy są zdezorientowani, inni wybuchają śmiechem. Z jednej strony może rzeczywiście nakłaniać do walki z uzależnieniem, z drugiej prześladować palaczy, którzy pomimo negatywnych konsekwencji wciąż chcą palić.

Katarzyna Kwiatkowska








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek